Daltix

1,3 miljoen euro extra kapitaal voor start-up Daltix

BOOM – DALTIX, de start-up die retaildata over prijs, promotie en assortiment in food, DHZ en FMCG (veelverkochte consumentengoederen) vertaalt naar nuttige marktinzichten, heeft zijn eerste kapitaalronde succesvol afgerond. Er werd 1,3 miljoen euro opgehaald.

Met het nieuwe kapitaal wil Daltix sneller groeien in de Benelux, andere markten aanboren en innovaties lanceren. Stichter en ceo Jonas Deprez zal daarbij worden gesteund door investeerders, waaronder een groep rond Tim Duhamel (InSites Consulting) en Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere (Showpad).

Daltix heeft zijn hoofdkantoor in Boom en daarnaast een belangrijke tech-hub in Lissabon. Ceo Jonas Deprez: “Data expertise is een must in het huidige competitieve landschap. Vele retailers en leveranciers hebben deze expertise niet zelf in huis. Daar kan Daltix een enorme meerwaarde bieden. We verzamelen data en verrijken en verwerken die via Big Data en AI technologie. Momenteel doen we dat voor de Benelux markt, voor meer dan 5 miljoen producten bij meer dan 60 retailers. Alle inzichten worden beschikbaar gesteld in handige toepassingen voor commerciële mensen. Het is nu onze ambitie om ook andere Europese markten te veroveren.”

De kapitaalinjectie opent tal van mogelijkheden, met ook nieuwe aanwervingen. “We denken niet in grenzen en we willen de eerste jaren de omzet minimum blijven verdubbelen. Het is onze ambitie om de Google van de retail te worden”, aldus Jonas Deprez.