Nieuws Antwerpen 400.000 euro subsidie voor Nielse scale-up IAS

400.000 euro subsidie voor Nielse scale-up IAS

400.000 euro subsidie voor Nielse scale-up IAS

NIEL – Innovative Automotive Services (IAS), gevestigd op het Wetenschapspark Universiteit Antwerpen, ontwikkelde een baanbrekende software voor toepassingen in de automobielindustrie. VLAIO kent het project een subsidie toe van 400.000 euro.

Sinds enkele jaren ontwikkelt IAS de vaardigheidsmanagementsoftware Mobilar om objectief de functionele vaardigheden van werknemers te screenen. De ambitieuze scale-up, die sterk inzet op opleidingen voor internationale automobielorganisaties en autodealers, moest zich tijdens de lockdown heruitvinden.

Het team achter IAS herdacht zijn aanbod integraal. Door slim en snel te schakelen trokken ze een volledig uitgeruste, professionele studio op en kunnen ze nog steeds werk maken van klassieke trainingsmodules, daarnaast ontwikkelde IAS een baanbrekende vaardigheidsmanagementsoftware.

“De automobielindustrie is doordrongen van innovatie, met auto’s die steeds geavanceerder en complexer worden en er is een toenemende focus op de service-economie. De juiste oplossingen vinden om ook de vaardigheden in de organisatie te digitaliseren, te visualiseren én op peil te houden is van strategisch belang. In de praktijk merken wij echter dat het vaardigheidsniveau binnen een organisatie niet of eerder subjectief in beeld wordt gebracht”, zegt Mohamed Amrani, CIO en medeoprichter van IAS samen met Alexander Swannet.

Mobilar

“Sinds enkele jaren zijn we gestart met de ontwikkeling van Mobilar, een vaardigheidsmanagementsoftware om objectief de functionele vaardigheden van werknemers te screenen via een wetenschappelijk onderbouwd wegingsprincipe. Dit gebeurt geheel op de werkvloer én op termijn zullen ook collega-werknemers zelf het assessment kunnen afnemen. Door de geïndividualiseerde benadering van opleidingen worden deze korter en efficiënter waardoor de ROI van de opleidingen verhoogt.”

De Mobilar technologie wordt momenteel al toegepast als screeningstool binnen IAS bij klanten zoals KIA en Toyota. Na enkele succesvolle projecten in België, richt IAS zich in eerste instantie op Europese automobielconstructeurs. Ook de expansie naar andere industrieën wordt niet uitgesloten.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Meest gelezen in deze regio

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.