Abij Onze Lieve Vrouw van Nazareth – Brecht

Abdij uit Brecht kan met webshop verlies gedeeltelijk compenseren

BRECHT – Via een webshop bieden de trappistinnen van de abdij in Brecht hun producten en geschenkpakketten onder de merknaam TRAPP aan. Daarmee willen ze het verlies door de noodgedwongen sluiting van hun fysieke winkel (gedeeltelijk) compenseren. Ze stelden de voorbije weken een duidelijke toename vast van hun e-commerceactiviteiten.

De trappistinnen van de abdij in Brecht verkopen al jarenlang shampoo, badschuim, hand- en vloerzeep via een fysiek winkeltje in de abdij. Dat winkeltje moesten ze samen met hun gastenverblijf noodgedwongen sluiten door de coronacrisis.

De zusters hebben zich sindsdien volledig toegelegd op de verkoop van hun producten via hun webshop die in oktober van vorig jaar opende.

“Heel wat mensen hebben de weg al gevonden naar onze webshop. Naast onze shampoos en douchegels is er nu ook een grotere vraag naar onze handzeep in dispensers. Bestellingen verwerken, dozen plooien en vullen, adreslabels printen, de pakjesdienst contacteren, enzovoort. Het behoort nu naast onze monastieke taken voor een deel tot onze dagelijkse routine”, zegt Zuster Katharina, abdis van de Brechtse trappistinnengemeenschap Onze Lieve Vrouw van Nazareth.

Trappisten en trappistinnen leven niet van subsidies of giften. Daarom begonnen de trappistinnen van Brecht in 1964 onder de merknaam TRAPP met de productie van afwasmiddelen en zeep. Intussen hebben de kloosterzusters ook een lavendel-, een aloë vera- en een traditionele lijn met handzeep, douchegel, shampoo en body lotion, alsook een biershampoo waaraan Westmalle Dubbel werd toegevoegd.

Lees via deze link meer Corona-nieuws over en voor ondernemers uit de Antwerpse regio.