Accel Computer Service helpt je op weg naar de cloud

accelaccel

Bedrijven met meer dan 50 werknemers hebben onderhand nood aan een permanente IT-service desk. Niet alle bedrijven kunnen zich dat echter permitteren. Accel Computer Service uit Edegem bouwde die opportuniteit uit tot een eigen marktniche. "Dit is de derde golf in de informatisering", zegt zaakvoerder Marc De Swaef. "Wij begeleiden als IT-dienstenbedrijf de KMO's naar betrouwbare cloud oplossingen."

Marc De Swaef zette Accel Computer Service in 1991 op als zijn eigen onderneming. Hij verkocht particulieren toen nog pc's en printers. Sindsdien zijn de ontwikkelingen in de IT-wereld razendsnel vooruit gegaan. De verkoop van printers en pc's werd doorgeschoven naar de Saturns van deze wereld. Accel Computer Service oriënteerde zijn activiteiten daarom helemaal op de bedrijven. De uitbouw van een eigen permanente IT-help desk voor ondernemingen was erop gericht de ICT-systemen bij de klanten te ondersteunen en voor continuïteit te zorgen.

"We zijn op die manier het single point of contact geworden voor alle zaken die met IT te maken hebben", zegt Marc De Swaef. "Op die manier kunnen wij de werknemers van de bedrijven zelf ontlasten van hun zorgen." Accel Computer Service rekent daarvoor een vast budget per maand aan in functie van het aantal gebruikers.

Met twee kantoren in Edegem en Herentals overlegt Marc De Swaef vandaag met zijn medewerkers of er vandaag geen nood is aan een bijkomend kantoor in de Kempen of in het Waasland. "Maar die noodzaak dient zich vandaag kennelijk niet direct aan. Vooral niet omdat steeds meer mensen ook van thuis uit werken."

Tot de klanten van Accel horen oa. Taxandria, Stageco, Boek.be, GSJ en Voka.

De omzet van de groep steeg verleden jaar verder door naar 6 miljoen euro. Het bedrijf stelt 35 mensen tewerk. "De expansie gaat onverminderd door. Vooral omdat de volgehouden automatisatie effectief een antwoord kan zijn op de crisis waarin de bedrijven meer rentabiliteit uit hun activiteiten moeten halen."