Antwerp Management School scoort internationaal

antwerp management school

De Antwerp Management School handhaaft een sterke positie in de Financial Times Executive MBA ranking
De Executive MBA van Antwerp Management School staat voor de tweede maal op rij als eerste gerangschikt op de Belgische markt

De Antwerp Management School is voor het tweede jaar op rij opgenomen in de Financial Times Worldwide Top 100 Ranking voor Executive MBA’s en behaalde de 55ste plaats. Binnen Europa behoort zij hiermee tot de top 20 van beste EMBA’s. In de Benelux doet enkel Rotterdam School of Management het beter met plaats 48. In België behoudt het programma zijn plaats als beste EMBA.

Het Executive MBA-programma (EMBA) van Antwerp Management School wordt gekenmerkt door een doorgedreven internationalisering met een sterke focus op persoonlijke ontwikkeling. Jaarlijks gaat van het programma ook een editie door in Moskou aan het Institute of Business Studies (IBS), dat deel uitmaakt van de Russian Presidential Academy of National Economy and Public Administation.

“In een wereld die een sterke globalisering en toenemende complexiteit kent, hebben bedrijven en organisaties meer nodig dan louter ‘technische’ managers. Leiderschapskwaliteiten en een duidelijke visie winnen aan belang. Hierbij speelt persoonlijke ontwikkeling een cruciale factor. Zelfkennis, globaal perspectief en maatschappelijk bewustzijn zijn de bouwstenen van onze aanpak, die vertrekt vanuit het standpunt dat echte leiders hun bedrijf of organisatie steeds zien binnen het ruimere kader van de maatschappij en de wereld. Het EMBA-programma is daarmee volledig geënt op de missie en visie van de School,” zegt decaan Prof. dr. Paul Matthyssens.

De afgelopen jaren werden er heel wat inspanningen geleverd om de inhoud van het EMBA-programma en de deelnemersgroep te internationaliseren. Zo zijn er drie residentiële modules geïntegreerd waar de deelnemers van zowel het Antwerpse programma als het Russische programma samenkomen in 3 verschillende landen, waar ze internationaal management gedoceerd krijgen door de lokale partners: IBS in Moskou en Fordham University in New York. In de FT ranking behaalde het programma dan ook een hoge score voor het onderdeel ‘International course experience’. Daarnaast doet het programma het ook goed voor het criterium ‘international faculty’. Dankzij een goed uitgebouwd faculty management, waarbij erg veel werd geïnvesteerd in het aantrekken van nieuwe docenten vanuit verschillende landen, kon de School het verschil maken.

Omdat samenwerking start bij zelfkennis en persoonlijke ontwikkeling, en dit de bouwstenen zijn voor lange termijn succes, is er in het Executive MBA programma een grote component zelfontwikkeling geintegreerd. "Door middel van zelfontwikkeling willen we onze deelnemers helpen bij het ontwikkelen van een persoonlijke leiderschapsstrategie, geënt op zijn of haar potentieel," zegt professor Matthyssens. "In dit traject staat het begrijpen van persoonlijke en professionele doelstelling centraal, samen met hoe de deelnemers een duurzame toegevoegde waarde kunnen creeren voor hun organisaties."

“We zien duidelijk dat onze visie op het vormen van toekomstige leiders in de markt aanslaat, en de ranking in de Financial Times is hiervan voor de School een internationale bevestiging”, besluit een trotse Paul Matthyssens.

Het Executive MBA programma is een part-time programma dat 2 academiejaren omvat. De gemiddelde leeftijd van de deelnemers bedraagt 36 jaar en ze hebben gemiddeld 11 jaar professionele ervaring. Tijdens de opleiding volgen ze een traject in Antwerpen, Moskou en New York. De opleiding gaat jaarlijks van start in oktober in Antwerpen. Ook op de campus in Moskou start er jaarlijks een cohorte op die hetzelfde traject doorloopt.

Aotonoom

Antwerp Management School is een autonome toekomstgerichte managementschool, onder peterschap van de Universiteit Antwerpen De eigenheid van Antwerp Management School uit zich in de gedrevenheid om programma’s te organiseren die duurzame waardevermeerdering creëren voor en door de manager, gestoeld op drie pijlers: Zelfkennis en zelfbewustzijn die leiden naar samenwerking; globalisatie: de manager als wereldburger, de weg naar visionair leiderschap en maatschappelijk bewustzijn dat leidt naar duurzaamheid.

Verwant en interessant: