Hippo

Antwerpse bedrijven geven Hippo Parade Antwerp duwtje in de rug

ANTWERPEN – Een groep van tien kunstenaars is gestart met Hippo Parade Antwerp 2018. Het project wil fondsen verwerven voor drie lokale goede doelen die jongeren steunen en krijgt van ondernemerskant alvast heel wat bijval. Zo tonen tien Antwerpse bedrijven hun sociale engagement.

EPMC Bedrijfsvastgoed, IFS International Foodservices, METRO Noord en Zuid, Keurslager Grymonprez, Modelo Art, Garage Schreurs, Pro-Painting, Actua-Laser en Moizo Communicatie laten zich van hun beste kant zien. Ze ondersteunen het kunstproject Hippo Parade Antwerp en dragen zo hun steentje bij aan de goede doelen City Pirates, Hand in hand samen tegen kinderreuma en Moeders voor moeders.

De tentoonstelling van Hippo Parade Antwerp bestaat uit een 20-tal kleine en grote nijlpaarden. De kunstig beschilderde beelden in polyester zullen tussen 3 juli en 30 september het stadsbeeld mee kleuren, doorheen het Antwerpse centrum, van het Zuid tot het Havenhuis. Elk beeld krijgt ook een verwijzing naar het sponsorende bedrijf.

Buiten de fondsenwerving wil het project nog een extra boodschap uitdragen. “De dag van vandaag kennen velen een ongekend stresslevel wat zich uit in burn-outs, depressies, angstaanvallen, en dergelijke. Met een groep enthousiaste kunstenaars willen we nu rustpunten scheppen in de stad en zo een gevoel van verbondenheid tussen mens, dier en natuur creëren”, zegt initiatiefnemer Ludo Modelo.