Antwerp Airport

ASL wordt bagageafhandelaar in Deurne

DEURNE - De private luchtvaartmaatschappij ASL Group gaat zijn activiteiten onder meer uitbreiden naar de luchthaven van Deurne. Voor onder meer de bagageafhandeling en chartervluchten zal het een aparte businessterminal van de luchthaven van Deurne huren.

Via een overname was ASL Group, met hoofdzetel in Hasselt, sinds vorig jaar al actief in bagageafhandeling van zakenjets op de luchthaven van het Nederlandse Groningen. Die activiteiten gaat het zakenvluchtenbedrijf nu uitbreiden naar de luchthavens van Deurne, Maastricht en een niet nader genoemde vierde luchthaven.

“We hebben een akkoord met de luchthaven van Deurne”, zegt Philippe Bodson, de oprichter van ASL. “Dat betekent dat we alle passagiers kunnen ontvangen en in de watten leggen via de nieuwe Business Terminal (een aparte terminal voor zakenvluchten) die we huren van de luchthaven. We kunnen daarnaast ook passagiers met hun bagage ontvangen via ons eigen terminalgebouw. Dat brengt niet alleen de kwaliteit van onze dienstverlening naar een nog hoger niveau, maar stellen we die ook ten dienste van andere binnenkomende zakenvluchten.”

Uitbreiding met lijnvluchten mogelijk

“De eigen afhandeling biedt ook perspectieven om ooit lijnvluchten vanuit Deurne te organiseren”, zegt Bodson. “We hebben daarover al overlegd met de luchthavenautoriteiten. Zo kunnen we een nog betere service bieden aan de zakenreiziger.”

Daarnaast heeft de luchtvaartmaatschappij een tweede toestel voor chartervluchten besteld. Naast de eerder aangekochte Embraer ERJ 135 met plaats voor 30 passagiers, wordt in juni ook een ERJ 145 met plaats voor 42 passagiers geleverd.

Alles samen investeert ASL Group meer dan 10 miljoen euro en komen er 15 tot 20 jobs bij. ASL werd meer dan 20 jaar geleden opgericht door Philippe Bodson. Het begon met het beheren van de privévliegtuigen van andere ondernemers en bedrijven voor zakenvluchten. Ondertussen kan ASL al rekenen op een pool van 35 vliegtuigen die ingezet worden vanuit negen luchthavens in België en Nederland, een eigen onderhoudsdienst in Rotterdam, een eigen pilotenschool en nu ook afhandelingsdiensten voor zakenvluchten in België en Nederland.