Badkamerspecialist haalt industrieel design uit New York naar Antwerpen

waterleau_brooklyn-basin-roomshot

Badkamerspecialist Waterl’eau aan de Napoleonkaai in Antwerpen is voortaan ook exclusief vertegenwoordiger voor België van Watermark, het Amerikaanse merk van handgemaakte kranen en badkameraccessoires dat dit jaar zijn veertigste verjaardag viert. Waterl’eau is een familiebedrijf opgericht in 1992 door Ineke Tap en R.A.T. Lenders. Het biedt een brede selectie kranen en badkameraccessoires uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en de Verenigde Staten. Bijzondere kranen, van ultramodern tot tijdloos en klassiek. Daarnaast is het bedrijf ook gekend voor zijn exclusieve lijn met badproducten en –cosmetica.

“We zijn trots dat we Watermark aan ons portfolio kunnen toevoegen”, legt Bram Lenders van Waterl’eau uit. “Net als Waterl’eau is Watermark een familiebedrijf dat vakmanschap hoog in het vaandel draagt. Het is een toonaangevend producent van exclusieve kranen, ambachtelijk vervaardigd in Brooklyn, New York. Wat de producten uniek maakt zijn het specifieke, tijdloze design en de ruime keuze aan finishes van het gamma.“

De kranen en accessoires van Watermark zijn blikvangers in prestigieuze hotels in de wereld zoals Ritz-Carlton en Trump Park Avenue en in luxueuze woningen. Inspiratie haalt Watermark uit architecturale details en technische structuren. Vooral de herkenbare architectuur van Brooklyn speelt een belangrijke rol. Daarom creëert Watermark zijn ontwerpen in samenwerking met toonaangevende architecten en designers uit de stad en gebruikt het uitsluitend het beste loodvrije koper.

Avi Abel, voorzitter van Watermark legt uit: “Mijn grootvader Herman Abel richtte Watermark op in 1976. Zijn passie voor hoogwaardige afwerking van diverse metalen was zijn drijfveer. We passen zijn geheime formules nog steeds toe op ons koperwerk. We gebruiken hiervoor machines uit de tijd van mijn grootvader, maar daarnaast bedienen we ons ook van geavanceerde computer gestuurde werktuigen. Zo slagen we erin om stuk voor stuk unieke producten op de markt te brengen.”