Studio InsideOut BV Het team van Studio InsideOut: Dirk Vandekerckhove, Griet Ducatteeuw, Kathleen Snoeckx, Thomas Buytaert, Erwin Van Overloop en Hans De Loore. Foto: Bart Dewaele.

“Betrokken teams genereren meer winst’: Studio InsideOut ondersteunt bedrijven met hun interne communicatie

Griet Ducatteeuw en Erwin Van Overloop lanceren Studio InsideOut, een expertisebureau waarmee ze bedrijven helpen met interne communicatie. Het team haalde hun ervaring bij onder andere Mediahuis en Mediafin.

Studio InsideOut is opgericht door Griet Ducatteeuw en Erwin Van Overloop, in samenwerking met de partners van De Content Studio: Kathleen Snoeckx, Hans De Loore, Thomas Buytaert en Dirk Vandekerckhove. Samen vormen zij een team van experts met ervaring in onder andere Mediahuis, Mediafin en BNP Paribas Fortis in bedrijfsstrategie, communicatie, coaching en storytelling. Met hun ervaring willen ze bedrijven en hun CEO’s, HR-managers en IC-professionals tactisch en strategisch  ondersteunen.

“De werktevredenheid in België daalt naar 6,8 op 10, terwijl betrokkenheid en transparante interne communicatie steeds belangrijker worden”, zegt Griet Ducatteeuw. “Studio InsideOut richt zich op drie domeinen waar interne communicatie het verschil maakt: betrokkenheid van medewerkers, verandertrajecten en talentmanagement.”

“Bij verandertrajecten is communicatie de sleutel tot succes”, vult medeoprichter Erwin Van Overloop aan. “Onderzoek van McKinsey toont aan dat bedrijven die medewerkers actief betrekken bij veranderingen, 70% vaker hun doelen halen. Daarnaast vermindert sterke interne communicatie het personeelsverloop aanzienlijk, en daarmee ook de wervingskosten.”

De naam Studio InsideOut weerspiegelt de kern van hun filosofie: sterke interne communicatie leidt tot externe impact. “Interne communicatie is geen kostenpost, maar een strategische investering”, besluit Dirk Vandekerckhove. “Betrokken teams genereren fors meer winst. Bedrijven die hier slim op inspelen, hebben een voorsprong.”

Met die ambitie wil Studio InsideOut uitgroeien tot dé referentie in België voor strategische interne communicatie.