BlueMoon

Blue Moon breidt uit naar 11 online eventstudio’s

AARTSELAAR – Blue Moon opent zes nieuwe online eventstudio’s: drie in Silo Brussel en drie in Flanders Expo Gent. De Aartselaarse specialist in audiovisuele technologieën voor evenementen zet daarmee nieuwe stappen in zijn digitale conversie. In april opende Blue Moon al vijf studio’s in Edegem.

Blue Moon telt nu in totaal elf kant-en-klare online eventstudio's met verschillende opstellingen, zoals een comfortabele lounge, een echte tv-set of een bar. Klanten gebruiken ze voor debatten, keynotes, rondetafelgesprekken, webinars, interviews, productvoorstellingen, enzovoort. Blue Moon verwacht immers dat online events ook in de toekomst zullen blijven.

“Op voorwaarde dat de grens tussen online en offline meer vervaagt”, meent Gregory Buytaert, managing partner Blue Moon. “Het klassieke webinar heeft de voorbije maanden zijn nut bewezen, maar er is stilaan een webinarmoeheid. Met onze Online Event Studios brengen we een professioneel televisieformat en geven we de kijker het gevoel dat hij zelf mee in de zaal zit.”

Vanuit de ingerichte streaming- en opnamestudio’s kunnen bedrijven dus zelf online evenementen organiseren. “Een online first-evenement is als een interactieve televisieshow met keynote speakers, Q&A, voting, chats, interviews, live muziek en virtuele beursstanden. Een klein aantal mensen presenteren fysiek voor de camera en de meerderheid van de ‘bezoekers’ volgt het event online, via rechtstreekse of uitgestelde streaming”, legt Mathieu D'Hondt, medeoprichter en managing partner Blue Moon, uit.

Het orderboek van Blue Moon is inmiddels goed gevuld, hoewel de traditionele en fysieke bedrijfsevenementen bijna volledig verdwenen zijn. Met online events kon Blue Moon het forse inkomstenverlies door corona in eerste instantie beperken, en de inkomsten van september 2020 zijn bijna gelijk aan een jaar geleden.