Branded.Careers zet markt voor personeelsadvertenties op zijn kop

johantje

Vacatures in kranten en tijdschriften doorploegen is vandaag een saaie belevenis. "In de digitale wereld van vandaag is het lezen van personeelsadvertenties hopeloos achterhaald," zegt Johan Driessens van Branded.Careers. De startup uit Kontich zette daarom een innovatief online recruitment platform op dat alle digitale technologiën aanwendt om van het vinden van geschikt personeel zowel voor bedrijven als kandidaat-personeelsleden weer een boeiende aangelegenheid te maken.

"Een huis of een appartement zoeken doe je toch ook niet langer meer  door enkel een advertentie te lezen waarin staat hoeveel vierkante meter een huis beslaat, hoeveel kamers er zijn, of de garage groot genoeg is.... Op zoek gaan naar vastgoed is vandaag een interactieve belevenis. Je bekijkt video's, foto's... Je komt als het ware in het huis of het appartement binnen. Je onderkent de sfeer. Dat geldt vandaag ook voor personeelsadvertenties", zegt Johan Driessens.

De traditionele aanwervingspolitiek via vacatures in advertenties is vandaag tijdrovend en vooral ook niet transparant.

Het komt er daarom op neer dat bedrijven zichzelf interactief moeten voorstellen. Ze moeten hun identiteit laten proeven en kandidaat-personeelsleden laten aanvoelen of ze in dat geheel passen. Bedrijven die personeel willen aanwerven gaan nu bijna exclusief uit van de skills van de man of vrouw in kwestie. Van diploma's of attesten. "Het moet anders", zegt Johan Driessen. "Laat de kandidaten ontdekken of ze werkelijk passen in het bedrijf, of ze er deel willen van uitmaken." Branded.Careers zet in dit opzicht leuke of meeslepende video's op het net waar je als kandidaat-personeelslid echt wel iets mee kunt doen.

Branded.Careers werd opgestart in 2014 en heeft inmiddels een indrukwekkend klantenbestand bijeengewerkt. Met bedrijven als Protime, Nike, Alfa Laval, Unibind, Hans Anders.... Branded. Careers werd enkele tijd terug overgenomen door de Gumption Group uit Kontich. De Gumption Group rond Bart Embrechts is het erom te doen samenwerkingsverbanden uit te tekenen in de IT-wereld. Naast TheValueChain maken nog zes andere bedrijven deel uit van de groep: Bmatix, Hifluence, mobile, Rank1, V-chain en YouCtrl.