BTS Travel Group zoekt kostenvoordelen voor zakenreiziger

reisje

Zakenreizigers zijn geen makkelijke klanten. Het moet allemaal snel gaan. Geen tijdverlies. De klanten wachten. Het reisbedrijf BTS Travel Group speelt op daarop in door werk te maken van innovatie. De specialist in gepersonaliseerde zakenreizen - met vestigingen in Antwerpen en Luik - investeert fors in de nieuwste technologieën. Zo maakt de gecentraliseerde tool BTS Travel Dashboard het mogelijk om in geen tijd een volledige reis te boeken. Daarbij kunnen de klanten van BTS op persoonlijk contact en een service op maat blijven rekenen.

BTS Travel Group is opgezet in 2001 en heeft onderhand een heel eigen marktpositie opgebouwd in de reiswereld. Verscheidene grote en middelgrote ondernemingen doen vandaag graag een beroep op de diensten van het bedrijf. Onder hen DP World, Studio 100, H. Essers, Newtec enz. Het gaat er telkens om de meest efficiënte en kostenvoordelige verplaatsing te boeken.

“Naar bedrijven toe adviseren wij op 3 niveaus. In de eerste plaats de reizigers zelf uiteraard, maar heel vaak zijn het de secretaressen of administratieve medewerkers die de boekingen doen. Wij staan hen bij met advies op maat. Ook de boekhouding helpen wij dankzij een zelf ontworpen applicatie. Die maakt het hen mogelijk de tickets te analyseren en het overzicht te bewaren met behulp van 1 globale maandelijkse of 2-maandelijkse geconsolideerde factuur”, legt sales manager Ilse Verheyen uit.

Bij BTS Travel Group heeft elke klant of elk bedrijf 1 vaste contactpersoon. De reisspecialist zoekt naar alternatieve routes met een belangrijk kostenvoordeel. Hierbij worden de lage kosten-opties versus de klassieke vluchten in kaart gebracht. Er wordt voor gezorgd dat deze analyse zich onmiddellijk vertaalt in besparingen. BTS maakt er werk van om altijd de meest voordelige tarieven en routes aan te bieden. Het bedrijf regelt ook de afspraken met de vliegtuigmaatschappijen van begin tot einde.

“Met ons online-platform BTS Travel Dahshboard boek je in geen tijd uw volledige reis. Het is een gecentraliseerde tool die maakt dat boekingen overzichtelijk, snel en heel gemakkelijk kunnen gebeuren. De klant boekt altijd aan de beste prijs en geniet bovendien van alle faciliteiten. Maar het is niet zo dat als je bij ons voor het online-verhaal kiest, dat je dan geen persoonlijk contact meer krijgt. Er zit geen robotfunctie achter. Onze medewerkers volgen alles nauwgezet op. Ze staan 24 uur en 7 dagen op 7 klaar voor noodgevallen, overboekingen en annuleringen”, vertelt Mickey Creyf, ceo van BTS Travel Group.

In samenwerking met technologiepartner Amadeus biedt BTS in primeur de mobiele applicatie M-Power aan. Hiermee kunnen reizigers realtime vliegtickets boeken. Daarnaast verschaft M-Power ook actuele vluchtinformatie en –waarschuwingen en is compatibel met sociale media. BTS is eveneens bekommerd om de veiligheid van de reizigers en geeft hen daarom de mogelijkheid om de online tool Mobile Messenger te gebruiken. Zo blijven ze continu op de hoogte van mogelijke vertragingen, stakingen of gevaren.

Mickey Creyf: “Wij staan altijd in contact met onze klanten die op reis zijn. De communicatie verloopt via smartphone, sms-berichten of e-mail. Wij kunnen de reizigers ook altijd traceren als zich onvoorziene omstandigheden voordoen bijvoorbeeld of als er gevaar dreigt. Realtime informatie geeft ons de mogelijkheid om heel snel te reageren bij eventuele problemen. We analyseren constant de informatiestroom om zo snel mogelijk op de hoogte te zijn van wat er zich in bepaalde omgevingen afspeelt.”