Buro Market gaat voor duurzaamheid

buro

Buro Market heeft een partnership betekend met het bedrijf Nnof (Nearly New Office Facilities). Het gaat erom dat de levensduur van bureaumateriaal en randapparatuur verlengd wordt in een actief duurzaamheidsbeleid. In dit opzicht zal de vestiging van Buro Market aan de Antwerpse Noorderlaan in een pilootproject voor een derde omgebouwd zal worden naar het Nnof-concept. Bovendien zal Buro Market zich in de komende maanden duidelijk oriënteren naar het nieuwe dynamische werken met oa. akoestische werkomgevingen en een vergroening van het assortiment.

Buro Market is enkele jaren geleden door referentie-aandeelhouder Philippe Moorkens in een management buy-out losgehaakt uit de Antwerpse Alcopa-groep van de gelijknamige familie Moorkens. De huidige managing director, Chris Van Dessel stapte van zijn kant eveneens als aandeelhouder in het bedrijf. Buro Market tekent vandaag voor een geconsolideerde omzet van 7,5 miljoen euro. 80% van dat totaal wordt gehaald uit de verkoop van meubelen en accessoires.

De doelgerichte verduurzaming van de bedrijfsactititeiten staat centraal in het bedrijfsbeleid. Het partnership met Nnof sluit daar perfect op aan. Didier Pierre, de zaakvoerder van Nnof (Vilvoorde) is er van zijn kant van overtuigd dat de gang naar duurzaam kantoormeubilair in dit opzicht niet meer te stuiten zal zijn. In het partnership met Buro Market krijgt Nnof een gegarandeerd distributiekanaal ter beschikking. Nnof is een onderdeel van de verhuisfirma Your Mover Vandergooten.

Buro Market heeft vandaag zeven vestigingen waaronder die van Antwerpen met haar 1800 vierkante meter een van de grootste is. Vandaar de idee om de samenwerking met Nnof in eerste instantie te realiseren aan de Noorderlaan. Chris Van Dessel hoopt uiteraard dat de samenwerking een succes wordt maar zet daar nog geen cijfer op. Een en ander wordt vandaag onderkend als een leerproces. De vestigingen in Luik en Sint-Pieters-Leeuw zouden binnen afzienbare tijd eveneens omgebouwd worden. Tegen 2017 moet het assortiment in de hele keten beschikbaar zijn. Binnen dat assortiment zou oa. het aandeel van akoestische oplossingen verhoogd worden. Zo met geluidswanden, schermen, enz.