Nieuws Antwerpen Carolien Krijnen van Chocalicious: “Als sociaal dier ben ik het beu”

Carolien Krijnen van Chocalicious: “Als sociaal dier ben ik het beu”

Carolien Krijnen van Chocalicious: “Als sociaal dier ben ik het beu”

Carolien Krijnen is stadsgids en begeleidt met Chocalicious chocoladeworkshops. Als sociaal dier kijkt ze enorm uit naar een toekomst vol rondleidingen, chocoladeworkshops en volle terrasjes. Het consumptiekrediet geeft haar een welkom steuntje in de rug. In de reeks van stad Antwerpen ‘Door de ogen van Antwerpse ondernemers’ vertelt zij haar verhaal.

“In het begin van de pandemie dacht ik: het zal wel snel overwaaien. Wie had gedacht dat het meer dan een jaar zou duren vooraleer ik weer volop rondleidingen en workshops zou kunnen geven? Als eenmanszaak zonder personeel lukt het me om deze periode te overbruggen, ook dankzij een partnership met de bank en de Vlaamse steunmaatregelen. Maar als sociaal dier dat ik ben, is het veel moeilijker. Mijn man zegt vaak: de meeste mensen hebben 12.000 woorden per dag nodig om zich uit te drukken. Zet daar bij jou maar een ‘0’ achter. Vroeger kon ik mijn nood aan gesprekken kwijt in mijn beroep, nu niet meer.”

In maart organiseerde Carolien Krijnen nog ‘versoepelingstours’ toen we met tien mochten buitenkomen. Helaas voor Chocalicious duurde die buitenbubbel van tien toen niet lang. “Misschien komt het omdat ik enig kind ben, maar ik heb altijd geleerd om mijn plan te trekken. Eind vorig jaar richtte ik samen met vijf andere gidsen en aanbieders van tours Antwerp Tours Association op, om onze sector te ondersteunen met informatie. Dat is zeker een positief effect van corona: vroeger beschouwden we elkaar als concurrenten, vandaag ervaar ik vooral veel samenhorigheid.”

Het consumptiekrediet van de stad Antwerpen bracht een oplossing. “Toen ik zag dat de stad partners/aanbieders zocht voor het consumptiekrediet, waarbij alle stadsmedewerkers een budget krijgen om te spenderen bij Antwerpse ondernemers, was ik blijkbaar de een van de eersten om me aan te melden. Ik vind het een fantastisch idee, zowel voor de 16.000 medewerkers als voor de ondernemers. Vroeger was ik heel slecht in hulp vragen, maar dat is aan het kantelen. Hulp vragen is geen schade. Integendeel, het zorgt voor verbinding.

Reageer op dit bericht

Sector
Onderneming

Gerelateerde berichten

Sector
Onderneming
Gemeente

Meest gelezen in deze regio

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.