Chapolino

Chapolino’s liquid gold brengt Sicilië naar België

Nu de terrassen weer open mogen en ook het weer stilaan beter wordt, staat Chapolino te popelen om Sicilië naar België te brengen. De Boomse producent van arancello, een Italiaanse likeur op basis van sinaasappels, startte daarom een crowdlendingcampagne bij WinWinner op. Op die manier wil de onderneming het aantal afnemers opkrikken en de productie financieren. Het concept wordt alvast gesmaakt want op amper 10 dagen bracht de campagne 61.500 van de beoogde 75.000 euro op.

In hun zoektocht naar een signature drink voor een vrijgezellenfeest, stootten Dries Verrept, Cédric Hellemans en Jens Holbrechts op de Italiaanse sinaasappellikeur arancello. “Via een Italiaanse vriend en zijn Nonna kregen we het authentieke recept in handen”, vertelt Dries. “Toen we de signature drink uiteindelijk serveerden op het vrijgezellenfeest, bleek ons recept een schot in de roos.”

Al snel kregen de vrienden het idee om hun arancello te introduceren op de Belgische markt. “Limoncello heeft iedereen weleens geproefd, maar arancello is nog relatief onbekend en ondergewaardeerd. Precies dat willen we met Chapolino veranderen”, benadrukt Cédric. “Door sinaasappels uit de vlaktes van Catanië te gebruiken, gaan we terug naar de roots van Sicilië. Het productieproces verloopt volledig ambachtelijk”, klinkt het.

De eerste stappen richting de Belgische markt zijn reeds gezet met de horeca en de nightlife-sector als belangrijkste afzetmarkten. Daarnaast richt de onderneming zich ook op speciaalzaken, drankenhandels en via haar eigen webshop ook op particulieren.

Met de opbrengst van de crowdlendingcampagne willen de heren de branding boosten en voorfinanciering voorzien voor de productie. “We willen arancello op de kaart zetten als een hippe, stijlvolle en exclusieve drank.”