Nieuws Antwerpen Chillafish zette al vele tienduizenden loopfietsjes in de markt

Chillafish zette al vele tienduizenden loopfietsjes in de markt

Chillafish zette al vele tienduizenden loopfietsjes in de markt

bunziDe bunzi van  het Antwerpse speelgoedbedrijf Chillafish is een absolute topper in Japan. De loopfietsjes van Chillafish staan onderhand te koop in meer dan 50 landen. Zaakvoerder Seppe De Roeck begon “uit frustratie” in 2011 een eigen zaak en sloot 2014 af op een omzet van…. 3,2 miljoen euro.

Discreet weggedoken aan het Straatsburgdok werkt Chillafish verder aan zijn internationale expansie. Seppe De Roeck was een aantal jaren actief in de fun sportwereld maar omdat de neuzen zelden in dezelfde richting stonden zette hij dan maar een eigen onderneming op. “Met eigen middelen en die van mijn broer en een vriend. Wij hebben nooit een beroep gedaan op de bank. Wij zijn er helemaal zelf voor gegaan.”

De bunzi van Chillafish is ontstaan uit de creativiteit van de ploeg. Het gaat erom dat het loopfietsje aangepast kan worden aan de leeftijd van het kind van één tot drie jaar oud. Het rijdt op drie wieltjes of op twee, afhankelijk van de motorische capaciteiten van het kind. Vooral de design is opmerkelijk. Fris en kleurrijk. “Het ging er ons vooral om dat de bunzi functioneel moest zijn. Een eigenschap die de Japanners kennelijk snel onderkenden want er kwamen meteen indrukwekkend veel bestellingen uit die hoek.”

De hele design en het ontwerp worden uitgetekend in Antwerpen. De productie gebeurt in China. Chillafish werd gelanceerd door de grote retailketens. In België Dreamland. In het buitenland groten als Toys R Us, Babies R Us, Bart Smit, Wallmart….In de afgelopen twee jaar gingen er tienduizenden de deur uit. Ondertussen zijn er vier versies van de bunzi.

In de afgelopen weken heeft Chillafish ook een modullaire box gelanceerd, een opbergsysteem dat in honderden configuraties kan opgebouwd worden. Het ziet er nu al naar uit dat de box ook een enorm succesnummer wordt.

Bij Chillafish werken vandaag 7 man. “Wij hebben het bewijs willen neerzetten dat je ook in het westen op basis van creativiteit en innovatie echt wel nog iets kunt bereiken”, zegt Seppe De Roeck. “Alhoewel je ook moet doorzetten. Volhouden.”

 

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Meest gelezen in deze regio

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.