Colruyt waagt zich aan pop-up formule

colruyt

De vroegere garage van Honda langs de Boomsesteenweg in Wilrijk is omgebouwd tot een tijdelijke pop-up winkel van Collishop, een embleem van de Colruyt-groep. Nog tot 5 april e.k. kan men er een breed gamma aan tuin- en barbecue-materiaal kopen. Een pop-up winkel is een tijdelijke store waarmee een groep een bepaald merk in the picture zet.

“Het gaat om een opportuniteit”, zegt woordvoerder Jan Derom van Colruyt. “We hebben de locatie aan de Boomsesteenweg in handen gekregen en willen er een vestiging van één van onze winkelformules onderbrengen. Welke precies zullen we later bekendmaken.”

“Daardoor zijn we gaan kijken wat we intussen met het pand konden doen, en dan leek een tijdelijke ColliShop met tuinmateriaal aangewezen. Het tijdstip is er goed voor, het pand is goed bereikbaar en het ligt dichtbij een grote stad.”

“Het gaat om een eerste initiatief in die richting, maar als het meevalt, sluiten we niet uit dat we het elders herhalen.” De pop-upwinkel zal open zijn op zaterdag en zondag van 10 tot 18 uur en op woensdag en vrijdag (op 21 maart niet) van 14 tot 21 uur.

Het blijft voorlopig gissen naar de definitieve bestemming van de vroegere Honda-garage. Naast het alom bekende merk van Colruyt zelf runt de groep ook nog emblemen zoals Spar, Bio Planet, Dreamland, Okay en Dats. En Collishop.

Verwant en interessant: