Coolblue ziet omzet 55% stijgen

coolblue

Coolblue zag zijn omzet tijdens het eerste halfjaar met liefst 55% stijgen. Daarmee werd nog veel beter gepresteerd dan verwacht. Voor het lopende jaar werd aanvankelijk een omzet van 300 miljoen euro gebudgetteerd. De targets zijn nu verzet tot 350 miljoen euro. De Belgische winkels in Wilrijk en Lochristi zijn in dit opzicht zoveel als twee belangrijke uitvalsbases.

“Het is alweer ons tiende kwartaal op rij met meer dan 40% groei," zegt een enthousiaste Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue. “En vanmorgen zag ik: we zijn alweer over de omzet van héél 2012 heen.”

Het geheim achter het succes is volgens Zwart de ‘obsessieve’ focus op klantentevredenheid: "Met ondertussen meer dan 700 Coolblue’ers – waarvan 75 in België - werken we keihard om het elke dag steeds een beetje beter te doen. We zijn er trots op dat steeds meer Belgen en Nederlanders dat ontdekken en nog beter: dat ze fan worden en terugkomen.” De groei komt volgens het bedrijf dan ook niet alleen uit de in 2014 nieuw geopende shops als Autostoelshop.be of Ventilatorstore.be, maar ook uit bestaande webshops en de 7 fysieke winkelpunten.

Coolblue is de snelgroeiende onderneming achter meer dan 310 webshops en 7 fysieke winkels in Wilrijk, Lochristi, Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht en Amsterdam. Via specialisten als Tabletcenter.be en Koelkaststore.be verkoopt het bedrijf consumentenproducten via het internet.

In 2013 behaalde het bedrijf een omzet van 248 miljoen euro en daarmee is het één van de grootste webwinkels van de Benelux. Onlangs werd Coolblue nog bekroond tot ‘Beste Elektronicawebshop van België op de Webshop Awards.