COSTA-4

Costa Coffee focust op Antwerpen

Het internationaal bekende koffiemerk Costa Coffee is nu officieel beschikbaar op de Belgische markt. Antwerpen wordt - naast Brussel, Gent en Luik - één van de vier ankersteden waarop Costa Coffee zich wil focussen tijdens de lancering.

Sinds 2019 maakt Costa Coffee deel uit van The Coca-Cola Company, met in België een vestiging in Wilrijk. Met de overname van Costa Coffee zette Coca-Cola een nieuwe grote stap in de plannen om een Total Beverage Company te zijn: een strategie waarmee het bedrijf elke consument een gepaste drank wil aanbieden voor elk moment van de dag.

Christophe Cuyx, Director Hot Beverages bij Coca-Cola Europacific Partners België - Luxemburg licht toe: “Onze lancering in België markeert de start van een sterk partnerschap tussen Costa Coffee en Coca-Cola Europacific Partners, en we zijn trots om de Belgische markt te betreden met uitstekende barista kwaliteitskoffie. We zien een enorm potentieel in de Belgische markt voor onze vers bereide koffiespecialiteiten, ontwikkeld door Gennaro Pelliccia, Costa Coffee's Master of Coffee in een bedrijf met 50 jaar koffie-expertise.”

Horeca en Marlow

Voor zijn komst in België introduceert het koffiemerk twee sterke concepten. Enerzijds zal Costa Coffee voortaan bij horecazaken geserveerd worden. Daarnaast zal het merk de Belg ook voorzien van kwaliteitskoffie mét beleving voor onderweg via het innovatieve zelfbedieningsconcept “Marlow”. Marlow is een koffieautomaat die werkt met 100% versgemalen bonen en verse melk met als doel koffie te serveren die een barista-ervaring evenaart. Deze unieke propositie biedt keuze uit wel honderden verschillende dranken en dit met zowel warme, koude als iced recepturen, van een klassieke Lungo koffie tot een verfrissende iced latte caramel. Met de lancering van de Marlow, wil Costa Coffee de perceptie van de Belgen over koffieautomaten bijstellen. “We geloven sterk in de mogelijkheden van onze innovatie Marlow. De eerste reacties van klanten en consumenten zijn veelbelovend”, aldus Cuyx.

De lancering van Costa Coffee in België maakt deel uit van Costa’s bredere internationale ambitie om uit te breiden naar markten in heel Europa, het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Tegen het einde van het jaar zal Costa Coffee in België beschikbaar zijn in meer dan 200 verkooppunten.