Daddy Kate nieuwe naam in communicatiewereld

dorie

Drukkerij Claes-Roels en het communicatiebedrijf The Factory Brussels, die in januari een fusie opzetten gaan in de toekomst verder onder de nieuwe naam, Daddy Kate. De communicatiegroep claimt een groot marktaandeel in de markt van de commerciële vellenoffset. De groep combineert print, graphic design, branding en online.

Daddy Kate moet als nieuwe naam duidelijk maken dat het om een nieuw bedrijf gaat, dat de activiteiten van de ‘oude’ bedrijven weliswaar verder zet met dezelfde mensen. Het nieuwe communicatiebedrijf heeft een andere schaal, gloednieuwe druktechnologie en grote ambities op het vlak van communicatiediensten.

Daddy Kate overkoepelt als groep de restanten van oa. de vroegere Lierse drukkerij Roels Printing. Die is mee opgegaan in de fusie. De drukkerij-activiteiten werden in dit opzicht opgedoekt in Lier en overgebracht naar Brussel. De Drukkerij Claes-Roels, nu Daddy Kate houdt nu enkel nog een commerciële antenne over in Lier.

De nieuwe groep investeert ondertussen drie miljoen euro in haar afdeling communicatiediensten en in nieuwe druktechnologie en afwerkingsmogelijkheden. In Sint-Pieters-Leeuw kwam er al een nieuwe nietstraat bij. In Jette wordt er een nieuwe drukpers geïnstalleerd in juli. Ook in de zomer, komt er een nieuwe digitale drukpers bij.

De fuserende bedrijven kondigden in januari aan te willen blijven groeien in de traditionele drukactiviteiten en sterke groei te ambiëren in communicatiediensten. Er kwamen al nieuwe mensen bij en er zijn nog tien vacatures. In Jette komt er een ploeg bij om de drukcapaciteit verder uit te breiden. In communicatiediensten heeft het bedrijf ondertussen een team van 24 medewerkers. Vijf nieuwe mensen versterkten de groep grafici, ontwikkelaars, consultants en account managers sinds begin dit jaar.

Het management van Daddy Kate is  samengesteld uit Thijs Claes (31) als ceo,  Guido Geraerts (49) als commercieel directeur,  Stefan Inslegers als CFO en Sven Hellemans (48) als productiedirecteur.

Het nieuwe bedrijf stelt een 130-tal vaste medewerkers tewerk en is goed voor een (operationele) omzet van zo’n 24,5 miljoen euro.