BelgischeSpeciaalbieren

De Koninck en 20 andere brouwerijen lanceren campagne rond Belgische speciaalbieren

ANTWERPEN - In tijden waar de horeca rake klappen krijgt, lanceren de Belgian Family Brewers een opmerkelijke campagne rond Belgische speciaalbieren. De Koninck en 20 andere brouwerijen zetten daarmee het product in de kijker, maar ook de traditie en het vakmanschap van de familiebrouwerijen.

‘Belgisch speciaalbier ontstond niet door een mirakel’ is de boodschap van de campagne. “Wel door de passie, de authenticiteit en het vakmanschap van onze familiale brouwerijen”, zegt Philippe Moortgat, voorzitter van de Belgian Family Brewers. “En net daarom zullen we ook deze crisis overleven.”

BFB-label

Belgian Family Brewers is een vzw van de 21 Belgische familiebrouwerijen die al minstens 50 jaar non-stop bierbrouwen in België. Ook De Koninck behoort hier toe. Gezamenlijk produceren zij 165 bieren die vandaag het Belgian Family Brewers-label dragen, eentje dat staat voor authenticiteit en vakmanschap.

Dat label bestaat al sinds 2007, zowel in binnen- als in buitenland, maar pas nu treedt de vzw actief op de voorgrond met deze campagne.

“We willen niet enkel een positief signaal geven, maar ook de lokale productie en ons unieke vakmanschap in de verf zetten. Het Belgische speciaalbier is dankzij de diversiteit in het smaakpallet, de traditie en het vakmanschap van de familiale brouwerijen uniek in de wereld. Het heeft door de ongeëvenaarde passie die erachter schuil gaat, al meerdere oorlogen overleefd. Met die gedachte hebben wij ook vertrouwen in de toekomst van het Belgsiche speciaalbier en die van de Belgische familiebrouwerijen.”