De Vloer_Johan_Koen

De Vloer lanceert campagne voor AZG

De Vloer in Antwerpen, opgericht door reclamemakers Koen Van Deun en Johan Roelandt, is op drie jaar tijd geëvolueerd van co-working space naar een volwaardig reclamebureau waar ondertussen al 14 enthousiaste creatieve geesten vast werken.

Alvorens Koen Van Deun en Johan Roelandt startten met De Vloer, hadden ze als creatief duo al heel wat knappe projecten en concepten op hun naam staan en tien mooie jaren beleefd bij verschillende agencies. Maar ze voelden zich steeds minder thuis in die context.

“In een tijd waarin steeds meer reclamebureaus worden opgekocht door internationale bureaus zijn we één van de zeldzame, volledig onafhankelijke én groeiende jonge full service reclamebureaus. Een prestatie die we, in tijden waarin elke start up na een maand al lezingen geeft, volledig onder de radar gedaan hebben”, zegt Koen Van Deun.

Quasi volledig, want begin dit jaar ging de vacature van office manager voor De Vloer viraal in België en Nederland.
Koen Van Deun: “Meer dan 2 miljoen views, 300 serieuze kandidaten en 30 interviews later is de langverwachte ‘Head Of Godverdomme Alles’ eindelijk begonnen. Laura Van Avondt is super enthousiast, super ambitieus en bovendien …nog super zwanger. Geen gebruikelijke keuze dus, maar we hebben de voorbije jaren al wel meer ongebruikelijke dingen gedaan.”

Zo liet De Vloer voor Qmusic drie bekende radio dj’s in een maillot Beyonce nadoen en een jonge Chinese vrijwilliger ging een zomer lang gans de provincie Antwerpen ontdekken.
Vandaag lanceert het reclamebureau voor Artsen Zonder Grenzen een ongebruikelijke campagne voor de Centraal-Afrikaanse Republiek. “Onder het motto ‘een land waar je zo weinig over weet dat we je alles kunnen wijsmaken’ doen we dat ook letterlijk”, gaat Koen verder.

En geloof het of niet, maar De Vloer is wellicht het eerste reclamebureau in België met een officiële ‘office dog’. Bruno, de dwergtekkel, houdt zich beschikbaar voor diepte interviews.​..Of is Bruno de underdog?