Dejond kiest voor Organi

SONY DSC

Dejond, een gespecialiseerde groothandel in non-ferrometalen, bouwsystemen, blindklinkmoeren en andere bevestigingssystemen uit Wilrijk heeft ingetekend voor het ERP systeem van Organi. Organi- eveneens uit Wilrijk - is een leverancier van totaaloplossingen. Het gaat dan zowel om software, hardware als diensten. Het bedrijf oriënteert zich op vier marktsegmenten: handel en industrie, logistiek, accountancy en gerechtsdeurwaarders. Sinds de opstart in 1977 heeft het bedrijf rond Geert Grauwet een indrukwekkende klantenportefeuille bijeengewerkt met logo's als Zuidnatie, SVK, Coeck, Caldic, Droessaert enz.

Dejond is van zijn kant een distributeur van non-ferrometalen, van systemen voor architectuur en bouw en van bevestigingssystemen. Het bedrijf produceert en verkoopt tevens Tubtara® blindklinkmoeren. De activiteiten liggen op zichzelf ver uit elkaar maar de vier afdelingen werken anderzijds toch rond eenzelfde bedrijfsfilosofie waar de behoeften van de klant, kwaliteit, betrouwbaarheid en flexibiliteit centraal staan. De onderneming stelt zo’n 90 mensen te werk.

In dit opzicht is de berg aan formaliteiten waarmee de onderneming dagelijks geconfronteerd wordt echt wel problematisch geworden. “Vandaag de dag zijn we meer bezig met de administratie dan met de eigen productie”, aldus de directie. Ook voldoet het huidige ERP-systeem niet meer aan de noden en de complexiteit van het bedrijf, waar de verschillende afdelingen optimaal en efficiënt moeten kunnen samenwerken.

De lacunes in het huidige digitale systeem leiden tot heel wat tijdverlies en inefficiëntie. Het volledig in huis ontwikkelde ERP-systeem moest vervangen worden door één geïntegreerd ERP-systeem dat de volledige business van de onderneming kan ondersteunen.

Joost Romanus, Project Manager bij Dejond verwacht dan ook heel veel van het nieuwe ERP systeem van Organi. “Het nieuwe systeem moet zorgen voor het stroomlijnen & optimaliseren van alle kernprocessen binnen het bedrijf: gaande van aankoop en verkoop, tot een verbeterde productie & product lifecycle management, de boekhouding en klantenservice.“

Dejond heeft daarom gekozen voor ORDAS (Organi Distribution and Administration System), een volledig geïntegreerd systeem dat totale controle geeft over de orders van de klanten, een geïntegreerde CRM-applicatie, de beschikbaarheid van een digitaal archief, een aparte module voor klachtenbeheer, een grafische planningstool, een productiemodule en een tool voor het beheer van eigen assets en volledige integratie met Microsoft Office producten. Via de mobile app kunnen alle financiële en operationele gegevens van klanten en leveranciers geconsulteerd worden en kunnen bezoekverslagen online beheerd worden, stelt verkoopsmanager Johan Haghebaert.

Daarnaast kiest Dejond ook voor ORAS, de applicatie voor boekhouding en finance van Organi, die aansluit bij ORDAS.