DESelect Jonathan van Driessen & Anthony Lamot, oprichters DESelect

DESelect trekt met nieuwe investeerders naar Amerikaanse markt

DESelect, de Antwerpse scale-up achter het datagedreven marketingplatform, is het voorbije jaar pijlsnel gegroeid. De oprichters achter de Belgische succesbedrijven Collibra, Showpad en 4C kondigen nu aan mee te willen investeren in de verdere groei van DESelect. Parallel hiermee treden onder meer Pascal Borremans (4C/Wipro) en Hendrik Isebaert (Showpad) toe tot de gloednieuwe adviesraad. Het Antwerpse bedrijf verwacht dit jaar een verviervoudiging van de omzet.

DESelect, opgericht in juli 2019 en ondersteund door accelerator Start it @KBC, wil dankzij nieuwe investeringen nog sneller schakelen. Het DESelect-platform helpt bedrijven om heel complexe databases zeer snel en efficiënt te segmenteren met het oog op doeltreffende marketingcampagnes.

Oprichters Anthony Lamot en Jonathan Van Driessen: “Marketeers moeten nu vaak nog een beroep doen op technische experten om in bijzonder complexe databases specifieke filters of zoekopdrachten in te geven. We hebben DESelect ontwikkeld op maat van niet-technisch onderlegde gebruikers, die dankzij onze tool al binnen enkele minuten de juiste doelgroepen kunnen bepalen. Maar de tool heeft ook haar meerwaarde voor meer technisch geschoolde marketeers bewezen: zij spenderen tot de helft minder tijd aan de segmentatie van hun data en kunnen hun campagnes zo minstens 20% sneller lanceren.”

Snelle internationale expansie

DESelect is vandaag al wereldwijd actief en groeit momenteel vooral sterk in Europa, maar ziet nu ook de belangstelling vanuit de VS en Azië fors toenemen. In het najaar van 2021 mikt DESelect ook op een series A-kapitaalsverhoging. Voor volgend jaar wil het bedrijf dan ook een business-unit openen in de VS, waar op termijn ruim de helft van de markt kan liggen.

Louis Jonckheere, investeerder en oprichter van Showpad: “DESelect is erin geslaagd om op zeer korte tijd een product te ontwikkelen dat echt inspeelt op een bestaande nood bij heel wat marketeers. Ik heb het volste vertrouwen in beide oprichters en verwacht dat het bedrijf een zeer mooie toekomst tegemoet gaat.”