Drankenbezorger Andy Foto: rr

Duurzame drankbezorger Andy levert voortaan ook in Antwerpen

ANTWERPEN - Boodschappen die te zwaar zijn om zelf mee te sleuren, in het bijzonder drank, tot bij de klant brengen. Zonder meerkost en op een milieuvriendelijke manier. Dat is wat Andy al een jaar doet in Brussel, Leuven en ruime omgeving. Sedert deze week is Andy vast van plan ook Antwerpen te veroveren. “We merken dat wie één keer bij ons besteld heeft vaak blijft terugkomen”, klinkt het bij Andy. Onder hun klanten mag het jonge bedrijf, met grote broer Spadel als belangrijke aandeelhouder,  behalve particuliere consumenten ook bedrijven rekenen.

Vanaf nu worden de 100 % elektrisch aangedreven bestelwagens ook een vaste waarde in het Antwerpse straatbeeld. Andy levert in Antwerpen en de randgemeenten. Behalve in Antwerpen en de districten levert Andy ook aan huis in Aartselaar, Kontich, Edegem, Wommelgem, Rumst, Wijnegem, Borsbeek, Hemiksem, Schelle, Mortsel, Niel, Schoten, Boom, Brasschaat, Lint, Boechout en Hove. Op de website www.andy.be kan je als klant meteen zien in welke gemeenten wordt geleverd. In de 50  gemeenten rond Brussel en Leuven kunnen ze alvast van een succes spreken, want daar rondden ze recent de kaap van 2 miljoen geleverde flessen.

Eenvoud meets duurzaamheid

Het succes van Andy schuilt in zijn eenvoud. Zonder meerkost en op een duurzame manier leveren binnen de 3 uur. Duurzaamheid wordt doorgetrokken tot in alle facetten van de bedrijfsvoering. De bedrijfswagens rijden niet alleen elektrisch ook de kledij van de chauffeurs-thuisbezorgers is volledig uit gerecycleerd materiaal gemaakt. Ook in het drankenaanbod voorzien ze naast de gebruikelijke mainstream dranken ook een ruim biologisch assortiment. De initiatiefnemers achter Andy, Andreas Van Assche, Pieter-Jan Wouters en Konstantin Richter, maken er een erezaak van dat alles zo duurzaam mogelijk gebeurt.

De bezorgservice www.andy.be combineert gebruiksgemak met duurzaamheid en biedt zowel traditionele als lokale/biologische dranken aan. De eigentijdse service wordt alsmaar populairder bij jonge professionals tussen 25 en 30 jaar, maar ook bij gezinnen met kinderen, die sinds de lockdown steeds vaker online winkelen. Er wordt zelfs over gesproken om het drankenassortiment uit te breiden met andere consumptiegoederen die te zwaar en te lastig zijn om er zelf mee te sleuren.

Een van de belangrijke aandeelhouders van het Andy-concept is de Groep Spadel. De producten van Spadel behoorden vanaf het begin tot het vaste aanbod van populaire dranken bij de Andy-klanten. Bij Spadel zag men ook onmiddellijk het grote potentieel van de nieuwe service. De participatie van Spadel, naast andere aandeelhouders, was anderhalf jaar geleden de eerste investering van The Source, het toen pas opgerichte risicokapitaalfonds van Spadel. Voor het verder uitrollen van het concept over andere delen van het land gaan de initiatiefnemers achter Andy de komende maanden op zoek naar extra kapitaal.