Duval Guillaume Modem moet Antwerpen weer op de kaart zetten

antwerpen

De stad Antwerpen kiest voor Duval Guillaume Modem als nieuw communicatiebureau. Het bureau moet Antwerpen internationaal en digitaal op de kaart zetten als een innovatief merk. Na tien jaar wordt LDV United, de ontwerper van de stralende "A" daarmee opzij gezet.

Het huidige bestuursakkoord heeft met "Respect voor A" ook in de communicatie voor verandering gezorgd. Respect voor A onderstreept het belang van communicatie met de Antwerpenaar maar formuleert ook de ambitie om in een doelgerichte citymarketing de troeven van de stad optimaal uit te dragen bij bedrijven en bezoekers in binnen- en buitenland. Antwerpen gaat daarbij ook voluit voor digitale communicatie.

Duval Guillaume Modem zal het programma in de komende jaren samen met de stedelijke diensten vorm geven.

Het Antwerpse bureau kwam uit een selectie van drie als sterkste partner naar voren. De TBWA Group en Saatchi & Saatchi dienden het af te leggen tegen de heel eigen aanpak van Duval Guillaume Modem. "Zij zijn innovatief duidelijk de besten", zegt directeur ondernemen en stadsmarketing Annick Bogaert.

Duval Guillaume Modem is als bedrijf gegroeid uit het initiatief van André Duval en Guillaume Van der Stichelen die het bureau in 1996 opzetten als Duval Guillaume en heel creatief voor de dag kwamen. Hun reclamecampagnes sloegen internationaal aan. Vooral ook omdat ze gebruik maakten van de nieuwste digitale ontwikkelingen. Duval Guillaume werd in 2011 overgenomen door de Franse publiciteitsgroep Publics. De twee stichters, André Duval en Guillaume Van der Stichelen verlieten daarop hun bedrijf.

De binding met het sterke imago van vroeger werd aangehouden in de namen van de twee nieuw opgerichte divisies, Duval Guillaume Corp. en Duval Guillaume Modem. Duval Guillaume Corp. oriënteerde zich binnen Publicis vooral op branding en merken. Het bedrijf is enkele maanden geleden na een buy-out weer verzelfstandigd.

Duval Guillaume Modem moet het binnen Publicis vooral hebben van reclamecampagnes. De lancering van interactieve marketingvideo's zoals onlangs voor de Amerikaanse filmzender TNT heeft het bedrijf onder Karel Vinck weer internationaal op de kaart gezet. Het filmpje haalde meer can 40 miljoen hits op YouTube. Het creatieve palmares van het bedrijf is nu ook omgezet in een contract met de stad Antwerpen. Bij het bedrijf werken vandaag zo'n 50 mensen. De onderneming wordt vandaag aangestuurd door Karel Vinck.