eTrade Summit is aan zijn vierde editie toe

[caption id="attachment_15008" align="alignleft" width="300"]Greet Decocker, director Safeshops (c)Dries Luytens Greet Dekocker, director Safeshops (c)Dries Luytens[/caption]

Op 27 september organiseert Safeshops de vierde editie van zijn eTrade Summit in Antwerpen. Deze vzw heeft als voornaamste doelstelling het vertrouwen van consumenten in België in online shoppen en e-commerce te verhogen. Dit jaar is het thema er een voor elke speler in de e-business sector: "Amplify your e-commerce business!"

Het wordt dé niet te missen dag voor elke e-commerce manager, CEO of eigenaar van een e-commerce site die wil groeien, verbeteren en substantieel zijn verhaal wil uitbouwen. Met topsprekers op het programma.

E-commerce gaat technologisch gezien pijlsnel. België hinkt achterop als het aankomt op een technologie gedreven manier van handel drijven. Of om het met de woorden van Rik Lagey, Business Development Manager én evangelist van Safeshops, te zeggen:  willen groeien in e-commerce in België is een allesoverheersende attitude, niet iets dat je zomaar gegund wordt. Meer hierover lees je hier.

“Een goede e-marketingstrategie is even noodzakelijk als een exportstrategie. Vaak hoor je zeggen: ik heb een webshop en er komt geen trafiek naar”, aan het woord is Greet Dekocker, Director Safeshops.
“Maar ze komen hun hoek niet uit! In Nederland, Duitsland, de UK en Scandinavië hebben de e-commerce spelers een grotere honger naar kennis en innovatie dan in ons land. Ze staan open voor innovatieve oplossingen, nieuwe strategische benaderingen, wetenschappelijke onderbouw (o.a neuromarketing) om hun business continu te verbeteren, om de customer experience non-stop te finetunen, om hun eigen efficiëntie te verhogen, om hun logistiek te optimaliseren, om hun e-communicatie te personaliseren en te optimaliseren. Zowel in tijdsbesteding als budget merk je dat ze veel harder inzetten dan de doorsnee Belgische speler”, zegt Greet.

De eTrade Summit is dan ook de ideale gelegenheid voor KMO’s om zich beter te informeren en te laten opleiden om zo hun e-business op peil te krijgen van het potentieel dat ze eigenlijk hebben.