Het team achter entertainmentbedrijf Experience Factory steekt momenteel volop de handen uit de mouwen om de General Motors-site om te toveren tot een waar entertainmentpark. “Het kartcircuit is ondertussen klaar. Dat parcours is 1.100 meter lang en loopt langs drie etages. Daarmee is het het grootste van Europa. We zetten in Antwerpen in totaal in op tien activiteiten, waaronder action games in verschillende kamers, digitaal bijlwerpen, een kartbaan voor kinderen, quiz/karaoke-boxen,… Op 21 juni openen we en is dat alles beschikbaar voor het grote publiek”, vertelt Bonneux trots.
Experience Factory
Toch is Evelien uit Sint-Truiden met dit project lang niet aan haar proefstuk toe: “Mijn papa startte 30 jaar geleden een kartingcircuit in Bilzen. 21 jaar geleden verhuisde hij naar Eupen, ik studeerde toen af en stapte mee in het avontuur. Het circuit in Eupen groeide zo uit tot een van dé referentiecircuits in Europa. Ook in de bouw en aanleg van kartingbanen heeft Evelien heel wat ervaring. “We hebben ook een tweede firma waarmee we kartcircuits bouwen voor klanten in Europa, het Midden-Oosten en ook in Amerika.”

Zelf blonk Bonneux niet meteen uit in dat karten: “Hoewel ik ermee opgroeide, ben ik zelf helemaal niet zo goed in karten”, lacht ze. “De passie voor het creëren van een perfecte beleving voor de klanten, die was er wel altijd”, antwoordt Evelien.
Mobility hub
De kans om nu een tweede entertainmentsite te openen in Antwerpen, liet Bonneux dan ook niet aan zich voorbijgaan: “Erwin Beerens kocht deze site een aantal jaar geleden. Het was zijn idee om er een mobility hub van te maken. Alles zou dus in het teken van mobiliteit staan. De helft van de site mocht dienstdoen als vrijetijdsbesteding, net omdat daar in Antwerpen een echt tekort aan is. Zo heeft Beerens ons gevonden en huren we 20.000 m² van de site. We kregen hierbij de steun van KBC en enkele Limburgse ondernemers. ”

De rest van de site wordt volledig benut voor alles wat in het teken staat van auto’s, vertelt Bonneux. “Op het andere deel van de site is er een tweedehandsshowroom, een carrosserie en zoveel meer.”
Authentiek
De geschiedenis van het pand wil Evelien dan ook alle eer aandoen. “Het gebouw heeft een rijke automotivegeschiedenis die heel belangrijk is voor veel Antwerpenaren. Dat willen we dan ook echt behouden in ons concept. Zo is het interieur geïnspireerd op de automotivesector. We maken bijvoorbeeld veel gebruik van het pied-de-poule motief van Porsche, de typisch rode Ferrari-kleur en het Aston Martin groen om de vintage vibe te behouden.”

Niet alleen de look and feel moeten authentiek zijn, ook echte classic cars maken een comeback. “Overal in ons centrum zullen bezoekers allerlei waardevolle wagens zien. In het midden van de bar komen drie carboxen, met daarin unieke wagens. Het draait dus echt om de totaalbeleving.”