Nieuws Antwerpen FORLive zorgt voor festivalervaring in woonkamer

FORLive zorgt voor festivalervaring in woonkamer

FORLive zorgt voor festivalervaring in woonkamer

ANTWERPEN/MECHELEN – De coronamaatregelen versoepelen, maar de muzieksector zit een hele zomer lang in lockdown. Artiesten streamen dus steeds meer vanuit hun woonkamer. Met FORLive trekken het Antwerpse Artcore Society en het Mechelse BORiS Agency de streams naar een hoger niveau, waardoor gebruikers de festivalervaring in de eigen woonkamer halen. 

Initiatiefnemers Maarten Serneels, Dirk Wouters en Vincent Fraussen zorgen met FORLive voor een Europese primeur. “Het is een platform dat streamingoplossingen van hoge kwaliteit combineert met intuïtieve interactie met het publiek”, vertelt Maarten Serneels van Artcore Society. “We bootsen het festivalgevoel werkelijk digitaal na. Vrienden kunnen elkaar visueel zien tijdens een show, met elkaar babbelen en dansen. Verder krijgt ook de artiest feedback voor zijn of haar prestatie dankzij functionaliteiten zoals klappen, roepen, liken, …”

Om een onvergetelijke ervaring te creëren, combineren ingebouwde e-commerce-applicaties het beste van online en offline. “Denk aan goodies en merchandise, maar zeker ook food en drinks”, zegt Dirk Wouters van BORiS Agency. “Een cocktailpakket bijvoorbeeld. Deze kunnen vrienden virtueel onder elkaar zelf maken met behulp van cocktailworkshops op het platform.”

Nu culturele activiteiten vanaf 1 juli toegelaten zijn, weliswaar met een beperking tot maximum 200 personen, wordt de relevantie voor online streaming nog groter. Festivalorganisatoren hebben reeds een sterk merk in handen, gesterkt door trouwe sponsors. Ook dat biedt volgens de initiatiefnemers niets dan opportuniteiten. “FORLive bouwt het podium en het festivalterrein, de festivals zelf hebben alle mogelijkheden in handen om de invulling te bepalen”, zegt Vincent Fraussen van BORiS Agency.

De eerste versie van het platform is klaar voor lancering en zal binnenkort ook voor de eerste keer in actie te zien zijn. “Dit is een volgende stap in ieders digitale beleving. Niet alleen voor muzikale evenementen, want ook beursorganisatoren tonen reeds interesse in dit platform”, besluit Maarten Serneels.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.