Galeria Inno

Galeria Inno lanceert online marketplace

ANTWERPEN/KONTICH - Galeria Inno, één van de sterkste Belgische merken en een uniek warenhuis, zal komend voorjaar 2021 een online marketplace lanceren die haar aanbod van producten en diensten sterk zal uitbreiden. Met 16 uitstekende locaties in alle grote steden, waaronder de Antwerpse Meir, en vruchtbare partnerships met meer dan 800 topmerken heeft Galeria Inno een uitstekende basis om een innovatieve online en offline beleving aan te bieden.

"De nieuwe strategie breidt onze offline business uit naar een online marketplace. Schaalbaarheid en flexibiliteit zullen ons een strategisch voordeel opleveren. Dit zal Galeria Inno in staat stellen om het toonaangevende omnichannel-warenhuis voor nationale en internationale klanten in België te worden. Met andere woorden, we zullen Inno ontwikkelen tot een fascinerende marketplace voor alle Belgen, waar wensen ontstaan en ingevuld worden in een inspirerende sfeer die alle zintuigen aanspreekt", zegt Armin Devender, ceo van Galeria Inno.

Omnichannelstrategieën worden de gouden standaard voor retailers en hun klanten. Omnichannel betekent dat producten van de marketplace kunnen worden afgehaald in de winkel en ook teruggebracht voor persoonlijke klantenservice. Het marketplacemodel biedt ook een 'save the sale' mogelijkheid, aangezien elke keer dat een product niet beschikbaar is in de winkel, een winkelmedewerker direct een alternatief kan voorstellen uit de uitgebreide online productcatalogus.

Technologie ontwikkeld door Xplore Group

De digitale marketplaceoplossing van Galeria Inno wordt geleverd door Mirakl en Salesforce en ontwikkeld door Forward van de Xplore Group uit Kontich. Deze laatste is de toonaangevende leverancier van digitale end-to-endoplossingen in België.

"We zijn er trots op dat we Galeria Inno als eerste Belgisch bedrijf kunnen laten meespelen in dit competitieve marktlandschap met sterke internationale concurrentie. We zijn ervan overtuigd dat de marketplace het go-to-model is voor Galeria Inno om haar bedrijfsmodel op een succesvolle manier te digitaliseren", zegt Evelyne Dhaenens, commercieel manager België van de Xplore Group.

De Mirakl-oplossing, die door meer dan 250 bedrijven wereldwijd wordt gebruikt, stelt Galeria Inno in staat om een bredere productcatalogus aan te bieden die door merken wordt beheerd, waardoor het warenhuis zich kan richten op de relatie met de klant.