GertKerkstoel

Gert Kerkstoel neemt actieve rol op bij Oona

ANTWERPEN – Gert Kerkstoel, voormalig global executive bij Nike, komt de groei van oona ondersteunen. Tien jaar geleden nam hij al een participatie in het Antwerpse communicatiebureau als stille vennoot. Nu neemt hij de rol van directeur strategie op.

oona is in 2003 opgericht in samenspraak met Nike. Sindsdien is het agency geëvolueerd van een pr-bureau naar een hybride publishing agency in Antwerpen, Gent en Amsterdam. In de Benelux is er echter nog veel ruimte voor innovatie in content marketing en publishing. oona ziet Gert Kerkstoel als de geknipte man om die ruimte te benutten.

Werner De Smet, ceo oona: “Gert heeft een ongeziene kennis en ervaring met creatieve teams en lifestyle business. Toen sportswear fashionable werd in Parijs was hij erbij als marketing director Nike France. Hij stond mee aan het roer van Nike SB in Portland als global business director Nike SB toen de Collabs en Limited Editions cultuur ontstonden. Als partner bij Gimv was hij de voorbije jaren actief in e-commerce en digitale businessmodellen. Zo’n ervaring is van onschatbare waarde voor onze klanten.”

Groei begeleiden

In de rol van directeur strategie zal Gert Kerkstoel de continue evolutie en groei van oona mee begeleiden en het Benelux leadership team coachen op strategische projecten.

Gert Kerkstoel: “oona is technologisch blijven evolueren in de snel veranderde publishing community. Dat zijn de belangrijke eigenschappen die ik als brand owner van mijn agency zou verwachten. Elke dag zien we nieuwe opportuniteiten. De noodzaak om search te managen en de recentste mogelijkheden inzake hypertargeting en data-analyse versterken dit alleen maar.”