Geysen H.O. gaat naam veranderen

geysen

Drie studenten namen de bedrijfsstrategie van Geysen H.O. uit Oevel door. Ze tekenden onder leiding van professor Hans Verboven (UA) een langetermijnvisie uit. Ze deden zelfs het voorstel om de naam van de firma te veranderen. Zaakvoerder Alex Geysen gaat op hun voorstel in.

Alexander Van Sanden, Jasper Coopman en Wim Meeus zijn van opleiding allen ingenieur, maar volgden samen nog een aanvullende master in organisatie en management. Ze mochten in het kader van hun afstudeerproject Geysen H.O. gedurende zes maanden doorlichten. Het bedrijf Geysen bestaat uit twee business units: Geysen projects & engineering en Geysen maintenance service, een industriële onderhoudsdienst.

“Ook voor succesvolle en gesettelde ondernemingen is het nuttig om af en toe eens stil te staan bij de lange-termijnvisie. De marktomstandigheden veranderen immers voortdurend. Het management voelt natuurlijk meestal zelf wel aan waar de markt naar toe gaat en wat er niet juist zit. Maar toch biedt een academisch onderbouwde en vooral frisse kijk op de zaken steeds een meerwaarde” zegt professor Hans Verboven, die het project begeleidde.

Zaakvoerder Alex Geysen is bijzonder tevreden. “Ons management heeft veel tijd in de studenten gestoken en hen alles bezorgd wat ze nodig hadden. We hebben ze ook met al onze grote klanten laten spreken. Ze hebben uiteindelijk een schitterende analyse gegeven van de uitdagingen die de toekomst stelt en bovendien een lijst van aandachtspunten.”

Uit de studie blijkt dat Geysen H.O. gemiddeld beter scoort dan zijn concurrenten op de verschillende onderzochte deelgebieden maar dat zijn naambekendheid beperkt is tot Geel en omgeving. Alex Geysen licht een tipje van de sluier op : “Onze strategie voor 2020 brengt een regionale verankering gecombineerd met een geografische uitbereiding met zich mee” . Geysen speelt kort op de bal en heeft ondertussen beslist om een tweede kantoor te openen in Sint-Niklaas om van daaruit Antwerpen en Oost-Vlaanderen te bedienen. Eind maart zal dat een feit zijn.

Ook op het vlak van marketing gaat het bedrijf op zeer korte termijn al wijzigingen doorvoeren. Een eerste exponent daarvan is deelname aan de Maintenance Beurs in het Bouwcentrum te Antwerpen einde maart.

Het bedrijf zal ook andere beleidsaanbevelingen van de studenten in de praktijk omzetten. Opvallend: zelfs de naam zou veranderen. Alex Geysen : “Ik kan U al verraden dat we op voorstel van de studenten onze naam en slogan gaan aanpassen.”

Dat het een echte win-win-situatie is, blijkt ook uit de reactie van de studenten. “Voor ons is het een mooie eerste praktijkervaring die goed staat op het CV. En we hebben ook een hele mooie referentiebrief gekregen van Alex Geysen en salesdirecteur Erik van Esbroeck. Dat maakt indruk! En we zijn ook zeer tevreden over de punten die we gekregen hebben.” zeggen Alexander, Wim en Jasper die volgende week hun diploma uitgereikt krijgen.