Choco Yoco 1

Gezonde en CO2-neutrale Choco Yoco zoekt investeerders

Met haar eerste chocopasta met Nutri-Score A lanceerde Choco Yoco afgelopen zomer een wereldprimeur op de Belgische markt. Het evenwichtige alternatief voor traditionele chocopasta zit in de lift en wekt toenemende interesse op bij zowel nationale als internationale retailers. Om die interesse en groei te kunnen opvangen, lanceerde de onderneming een crowdfundingcampagne bij het Gentse investeringsplatform WinWinner.

Alex Helsen bouwde door de jaren heen al heel wat kennis en ervaring op als eigenaar-bestuurder van verschillende voedingsbedrijven. Toen hij de vraag naar een gezondere chocopasta zag toenemen, richtte hij Choco Yoco op om op zoek te gaan naar een antwoord. In samenwerking met de Hollebeekhoeve uit Kruibeke lanceerde hij in de zomer van 2021 uiteindelijk ’s werelds eerste chocopasta met Nutri-Score A.

“Door suiker en vet grotendeels te vervangen door yoghurt, creëerde we een smaakvolle en gezonde variant op de klassieke chocopasta”, legt Alex uit. “De samenwerking met de Hollebeekhoeve, een CO2-neutrale en volledig circulaire boerderij waar op een efficiënte en milieuvriendelijke manier geproduceerd wordt, levert ons naast Nutri-Score A ook Eco-Score A op.”

De producten van Choco Yoco intussen zijn te vinden in de Belgische vestigingen van Colruyt en Delhaize. Om de alsmaar toenemende interesse van verschillende grote (inter)nationale retailers bij te houden, lanceerde de onderneming een crowdfundingscampagne op WinWinner om investeerders aan te trekken. De teller staat momenteel al op 56.000 euro.

“We willen minimaal 100.000 euro aan financiering inzamelen. Door leningen op te halen bij het publiek willen we aanpassingen doen aan de machinelijn om efficiënter te produceren, een verkoopteam aanwerven en investeren in marketing. Zo willen we onze producten sterker op de kaart zetten”, besluit Alex.