Glowi_Afbeelding

Glowi facilities blinkt uit bij bedrijven

Shiny.Happy.Glowi. Die slogan weerklinkt meer en meer op de werkvloer, want sinds de overname van Ariel in 2020 speelt Glowi facilities – voorheen Het Poetsbureau for business – een steeds grotere glansrol in de professionele schoonmaak. Ook glaswas behoort tot het aanbod. “Open dialoog en feedback, dat is waar we écht het verschil willen maken”, zeggen CEO Jo Mellemans en Operations Director Diederik De Roeck.

Een kwaliteitsvolle schoonmaakdienst leveren voor kantoren, winkels, publieke gebouwen en industriële omgevingen, dat is wat Glowi facilities drijft. De sleutel voor die kwaliteit? Professionele werknemers die in een eigen Academy worden opgeleid. Zo bezitten alle glazenwassers bijvoorbeeld een VCA-certificaat, noodzakelijk voor de grotere opdrachten.

“We willen evolueren van dienstencheque- naar dienstenbedrijf”, vertelt Mellemans. “Dat doen we door mensen te ontzorgen bij hen thuis, maar zeker ook in hun bedrijf en in hun job.”

Corona zette immers extra schijnwerpers op de hygiëne van de werkplek. “Nauwkeurig schoonmaken doen we altijd, maar sinds corona is de frequentie wel de hoogte in gegaan”, weet De Roeck. “Een propere werkruimte brengt dan ook verschillende voordelen met zich mee: zo is het een extra troef bij het vinden en behouden van goede werkkrachten.”

Duurzame partner

Glowi facilities weet dat maatschappelijk verantwoord ondernemen steeds meer aan belang wint en wil dan ook een duurzame partner voor hun klanten zijn.

“We leggen onze werknemers in de watten wat zich vertaalt in een hoog retentiecijfer. Op die manier kunnen we de continuïteit van onze dienstverlening garanderen. Ook ons wagenpark proberen we te vergroenen en sinds kort hebben we een partnership met Go Forest om via aanplanting van bomen ons steentje bij te dragen aan een groenere planeet en lokale werkgelegenheid”, verduidelijkt Mellemans.

“Daarnaast kiezen we voor ecologische schoonmaakproducten en bekijken we samen met de klant hoe we bijvoorbeeld recyclagepunten kunnen opstellen of water kunnen besparen”, vult De Roeck aan.

Transparant en innovatief poetsen

Glowi facilities is een innovatieve uitdager, maar heeft niet de intentie om de grootste te worden.

“Wel willen we bij de betere spelers in de schoonmaaksector behoren en daarvoor blijven we innoveren. Zo onderscheiden we ons ook met onze app. Hierin worden KPI’s zoals klachten- en tijdsregistraties, technische fiches en extra opdrachten bijgehouden en makkelijk beschikbaar gemaakt. Zo kunnen we op een transparante manier met klanten werken en kort op de bal spelen om een aanpak op maat aan te bieden”, besluit het duo.

Stralen als bedrijf? Glowi facilities gaat de uitdaging aan. Meer info via deze website.

 

De gecertificeerde schoonmakers van Glowi facilities laten elke dag kantoren, winkels, publieke gebouwen en industriële omgevingen blinken. Met kennis van zaken én een glimlach!