Nieuws Antwerpen Goede eindejaarscampagne voor Euro-Sweets

Goede eindejaarscampagne voor Euro-Sweets

Goede eindejaarscampagne voor Euro-Sweets

snoepEuro-Sweets heeft een goede eindejaarscampagne achter de rug. “Onze cijfers zitten in een stijgende lijn”, zegt commercieel directeur Julie De Vil. Ondertussen zijn de snoepproducenten uit Berchem al aan de Paascampagne bezig.

Voor een zoetwarenbedrijf als Euro-Sweets zijn de eindejaarsfeesten uiteraard heel erg belangrijk. “Wij realiseren tijdens die periode zowat twee derde van onze omzet. We zetten die campagne in zowat medio september en dan gaat het enkele weken heel hard. Al onze lijnen draaien dan voluit.”

Euro-Sweets werd zowat vijf jaar geleden overgenomen door Guy De Vil, de vader van Julie. Guy De Vil werkte voorheen bij snoepproducent Haribo en leerde er kennelijk het klappen van de zweep kennen. Zelf droomde hij al die jaren om ooit eens een eigen snoepbedrijf te mogen leiden. Met de overname van Euro-Sweets kreeg hij zijn kans. Euro-Sweets is destijds opgezet in 1919 en had een goede reputatie.

Het gaat ondertussen vrij goed bij het bedrijf. “Wij hebben onze omzetcijfers in die vijf jaar zowat verdubbeld. We draaien nu op 2,8 miljoen euro. Maar we hebben uiteraard ook zo wel onze problemen gekend. De kosten zijn nu eenmaal eveneens verdubbeld. Het is hard werken om de boel in beweging te houden. Maar we kunnen ondertussen best tevreden zijn.”

Euro-Sweets maakt chocoladefiguurtjes, gommetjes, zuurtjes, orangettes e.d. Het bedrijf werkt onder de eigen merknaam Candy Ville maar produceert ook voor derden. “Het is onze ambitie om onze eigen merknaam ook te kunnen lanceren bij de grote retailers. Maar dat is uiteraard een grote uitdaging. Onze financiële middelen zijn nu eenmaal beperkt. Wij kunnen geen grootse publiciteits- of promotiecampagnes opzetten. Wij moeten het veeleer hebben van voorzichtige bewegingen.” Euro-Sweets heeft ondertussen wél een tijdelijke pop-up store geopend in de Nieuwe Gaanderij in Antwerpen.

Bij Euro-Sweets werken vandaag 25 mensen.

Of een crisisperiode als vandaag dan geen extra druk legt op een zoetwarenbedrijf? Lucie De Vil: “Ik denk het niet. Er wordt doorgaans niet bespaard op snoep. In een periode waarin het al eens wat minder gaat hebben de mensen de neiging om zichzelf eens extra te verwennen.”

 

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Sector
Onderneming
Gemeente

Meest gelezen in deze regio

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.