iFacto, Astena en Infront trekken Limburgse kaart

steventoch

iFacto, Astena en Infront gaan zich als it-bedrijven in versterkte mate focussen op Limburg. iFacto, Astena en Infront zijn drie ondernemingen uit de Cronos Groep in Kontich. Limburg heeft als it-markt een ontzettend groot potentieel, zegt Steven Arrazola de Oñate, de managing partner van iFacto.

“Samen met onze zusterbedrijven Astena en Infront zijn we onlangs, met 130 medewerkers en meer dan 450 klanten, de grootste Microsoft Dynamics partner geworden in Limburg” zegt Steven Arrazola de Oñate. In dit perspectief willen de drie bedrijven zich verder doorzetten. Ze organiseren daartoe in de Corda Campus in Hasselt een event waar ze zich concreet nog beter willen profileren naar de klanten toe.

“We hopen dat Limburgse bedrijven en consultants ons op 21 oktober beter leren kennen en dit nieuwe samenwerkingen kan teweegbrengen. We zijn trouwens van plan om het komende jaar minstens vijf nieuwe medewerkers aan te trekken, zegt Gilbert Hendrickx, partner bij iFacto.

iFacto biedt diensten aan in uiteenlopende sectoren: groothandel en distributie, verhuurorganisaties, voedingsproducenten en bouw- en installatiebedrijven.  iFacto wil haar jarenlange ervaring in deze sectoren inzetten om innovaties binnen deze bedrijven mogelijk te maken.

“We willen Limburg als bloeiende, innovatieve regio op de kaart zetten en nodigen daarom niet enkel it-specialisten uit, maar proberen iedereen te informeren over waar wij mee bezig zijn. Onze business hoeft helemaal geen ver-van-mijn-bed-show te zijn. We willen de Limburgse bedrijven duidelijk maken dat wat wij doen een directe invloed heeft op bijvoorbeeld voetbalploeg KRC Genk, drankenproducent Konings en bouwhandel Paesen”, legt Steven Arrazola de Oñate uit.

iFacto wil Limburgse bedrijven en sollicitanten de kans geven zich te informeren en te laten horen over verschillende thema’s. Onder meer ERP en CRM voor voorgenoemde sectoren maar ook e-commerce, Business Intelligence en SharePoint komen aan bod.

De toegang tot het evenement op woensdag 21 oktober (vanaf 14u) is gratis. Wie interesse heeft kan zich evenwel best op voorhand inschrijven.

"Het is er ons om te doen eens een positief verhaal te brengen over Limburg", zegt marketing manager Lies De Wachter. "Limburg heeft als regio een ontzettend groot potentieel op het vlak van it en we willen de KMO's aantonen dat ze dat in de samenwerking met onze drie bedrijven concreet kunnen realiseren."