Itzu_Afbeelding

ITZU ontpopt zich tot allround HR-vlinder

ITZU slaat haar vleugels in de HR-sector verder uit. Wat tot voor kort nog uit verschillende merknamen bestond, valt nu – met de omvorming van Ucare tot Itzu Select en Itzu Career – onder één en dezelfde naam. “We kiezen voor een uniform en sterk verhaal om ook internationaal belangrijke stappen te zetten”, zegt Kristien Moelans, marketing manager van ITZU.

Met een omzet van 75 miljoen euro vorig jaar toont ITZU zich een sterke speler op het HR- en facility-toneel. Al reiken de mogelijkheden nog verder. Om die te benutten, werd de multibrandstrategie ingeruild voor uniformiteit: de bedrijven die onder een eigen werknaam actief waren, werden allemaal opgenomen onder de ITZU-vlag.

Nu maken Itzu Home, Itzu Cleaning en Itzu Facility deel uit van de facility-cluster. De HR-cluster bestaat uit Itzu Jobs, Itzu Training, Itzu Polska, Itzu Select en Itzu Career. Dat resulteert in een brede expertise van uitzendarbeid tot werving en selectie en rekrutering in Polen, maar ook van assessment & development centers en loopbaanbegeleiding tot bedrijfsopleidingen op maat, HR-advies en outplacement.

“ITZU is uitgegroeid tot een one-stop-organisatie op het gebied van HR, waardoor we nog beter kunnen inspelen op de noden van kandidaten. Bovendien heeft ITZU de ambitie om uit te groeien tot een internationale partner in people business. Dat willen we verwezenlijken via een uniform en sterk verhaal. Het verhaal van ITZU – uitgesproken als it’s you – want it’s you we care about.”

ITZU-vlinders

Itzu zet actief in op de sterktes van haar eigen mensen en talenten om een nog betere dienstverlening aan haar klanten te kunnen bieden. Het gaat daarvoor actief op zoek naar ‘vlinders’.

“Vandaag tellen we zo’n 1.850 vlinders en zijn we voortdurend op zoek naar nieuwe. Vlinders met één voor één hetzelfde DNA. Zo zijn ze geboren voor samenwerking, houden ze van een no-nonsense aanpak, staan ze energiek en waarderend op de werkvloer en gaan ze doelgericht aan de slag met een focus op kwaliteit. Daarnaast behandelen ze interne afdelingen als externe klant en werken ze elke dag aan een vertrouwensband met hun partners. We zetten actief in op een persoonlijke aanpak.”

Future proof organisatie

Verder onderneemt ITZU digitaal nog enkele stappen. Zo staat sinds kort een chatbot klaar voor bezoekers op de vacaturewebsite van Itzu Jobs. Die moet de drempel om te solliciteren verlagen en sluit aan bij de persoonlijke begeleiding die ITZU voorop stelt. Daarnaast wordt er gewerkt aan een Itzu app die de interne communicatie tussen alle ITZU-afdelingen aanzienlijk moet faciliteren.