Japanse textielketen komt naar Antwerpen

uniqlo

De Japanse groep Fast Retailing opent dit jaar met zijn merk Uniqlo een winkel in Antwerpen. De Japanners kozen voor Antwerpen als "modehoofdstad" en als een "populaire winkelbestemming" voor internationale bezoekers.

“Antwerpen is het kloppend hart van de Belgische mode-industrie en de stad waar het gerenommeerde modemuseum MoMu is gevestigd,” aldus Berndt Hauptkorn, de topman van Uniqlo Europa. Het Japanse merk staat voor "gevarieerde en betaalbare kwaliteitskleding voor mensen van alle leeftijden."

Uniqlo heeft in Europa 23 vestigingen in vier landen, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Rusland en Duitsland, waar in april van dit jaar de eerste vestiging werd geopend, met name in Berlijn. In april 2014 breidde Uniqlo zijn activiteiten ook in Frankrijk uit met de opening van Uniqlo Le Marais in de gelijknamige trendy wijk in Parijs. In mei ging in Marseille nog een winkel open en binnenkort, op 14 november, opent een nieuwe winkel zijn deuren in Straatsburg.

Uniqlo is een merk van Fast Retailing Co., Ltd., een holding met een internationale toonaangevende Japanse winkelketen die kleding ontwerpt, produceert en verkoopt onder de hoofdmerken Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam.tam, Theory en Uniqlo.

Met een wereldwijde omzet van circa 1,38 biljoen yen ($13.3 miljard) dollar is Fast Retailing een van ’s werelds grootste ketens van winkelkleding. In Japan staat Uniqlo aan de top van de speciaalzaken.

De opening van grote winkels in de belangrijkste steden en locaties wereldwijd past in het streven van de groep om zijn status als echt wereldwijd merk te verstevigenL Uniqlo opereert volgens een geïntegreerd bedrijfsmodel, dat gericht is op het ontwerpen, produceren, promoten en verkopen van hoogwaardige vrijetijdskleding. Volgens het merk is echt goede kleding zeer comfortabel, met een universeel aantrekkelijk design, een hoge kwaliteit en een perfecte pasvorm.