Starter van de week: Lena bakt koekjes voor bij de koffie, maar dan voor honden
BRASSCHAAT - Helena, een meisje met beperking, bedacht een horecakoekje voor de hond. Haar droom gaat in vervulling want Lena&Lou is nu… Lees meer
Antwerpenaren zetten zicht het meest in voor hun vereniging. Dat blijkt uit de statistieken van de actie “Vollenbak voor de vereniging” van Maes. Met deze campagne roept de bierbrouwer iedere Belgische vereniging op om tot 1.000 euro te verdienen om de clubkas te spijzen. Het opzet is simpel; verzamel zo veel mogelijk Maes kroonkurken of blauwe lipjes en geef jouw vereniging zo dat extra duwtje in de rug.
Het verenigingsleven zit ingebakken in onze Belgische cultuur. Maar heel wat verenigingen hebben te kampen met financiële tekorten. Met deze campagne mobiliseert Maes zijn consumenten om zich te engageren voor hun vereniging. De voorbije 2 jaar wist Maes op die manier 3.000 verenigingen te ondersteunen.
Vorig jaar zette de provincie Antwerpen zich het meeste in voor zijn verenigingen. Op de tweede plaats kwam Vlaams Brabant en West-Vlaanderen klokte af op de derde plaats.
Een treffend voorbeeld van een Antwerpse vereniging die dankzij de campagne van Maes mooie zaken kon verwezenlijken, is vzw Tumbador uit Kalmthout. Zij zamelden de afgelopen jaren maar liefst 5.000 dopjes in voor personen met een beperking in Zuid-Amerika. De opbrengst komt revalidatiecentra in Guatemala en Peru ten goede, waar jongeren met een fysieke handicap geholpen worden.
“De vorige jaren hebben we al een mooi bedrag bijeen kunnen krijgen waarmee we kantoormateriaal voor onze projecten in Zuid-Amerika hebben kunnen aankopen. Dit jaar hopen we voldoende in te zamelen voor de aankoop van nieuw spelmateriaal.” zegt Hans Sterkendries van de Kalmthoutse vereniging. “500 euro lijkt misschien niet veel maar in landen als Peru en Guatemala kunnen we er een heleboel mee realiseren. Dat is meteen ook één van de redenen waarom wij daar actief zijn.” aldus Hans.
BRASSCHAAT - Helena, een meisje met beperking, bedacht een horecakoekje voor de hond. Haar droom gaat in vervulling want Lena&Lou is nu… Lees meer
Vanaf 1 juli moet elke onderneming in België minstens één vorm van elektronisch betalen aanbieden, zoals betalen met de kaart… Lees meer
ANTWERPEN - De kogel is eindelijk door de kerk: het pand op de Grote Markt waar tot een paar maanden geleden Maurice… Lees meer
Elke aangekondigde prijskorting moet nu toegepast worden op de laagste prijs die in de voorafgaande 30 dagen werd aangerekend. Dat… Lees meer
HOBOKEN, OLEN - De materialengroep Umicore heeft woensdag haar strategisch plan voor de komende jaren uit de doeken gedaan. Het… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen