Klanten kunnen on-line hun dossier inkijken

kegels

Bij het verzekeringskantoor Kegels & Van Antwerpen kun je als klant met je e-ID toegang krijgen tot je eigen dossiers. "Wij hebben er een absolute prioriteit van gemaakt om in alle opzichten open met onze klanten te communiceren", zegt gedelegeerd bestuurder Luc Van Antwerpen. "Wij gaan er dan vanuit dat de klant ook zijn eigen dossiers moet kunnen inkijken. Dossiers die overigens permanent on-line een update meekrijgen."

Kegels & Van Antwerpen heeft zich na de fusie in 2011 snel kunnen opwerken in de top van de middleclass verzekeringsbedrijven. Kegels Verzekeringen & Beleggingen uit Merksem werd daartoe samengebracht met Van Antwerpen & Partners uit Deurne. "Wij hadden daarbij naar onze klanten ondernemers en indirect ook naar de privé-klanten toe wél enkele prioriteiten vooropgezet. Zo is het er ons om te doen onze ondenemers voluit de kansen de geven die ze verdienen. In die mate dat wij ze als verzekeringsmakelaars de gelegenheid moeten geven om ze te laten doen waar ze goed in zijn: ondernemen. Wij willen hen van onze kant dan bepaalde zorgen zoals de verzekering van hun activiteiten uit handen nemen. Dat is dan onze taak."

"Op praktisch vlak komt het er vooral op aan om onze dossiers in zo'n concreet mogelijke taal om te zetten. Wij houden ook niet van kleine lettertjes waarin van alles weggestopt zit. Wij staan erop dat de klanten weten ze waar ze met hun verzekering aan toe zijn."

Die aanpak rendeert. Kegels & Van Antwerpen realiseerde in de afgelopen maanden een sterke groei. In die mate dat het bedrijf vandaag zo'n 5 miljoen euro aan omzet, de gerealiseerde commissies haalt. Het bedrijf stelt 40 mensen tewerk.

Ook verzekeringsmakelaars onderkennen de gevolgen van de crisis. Kegels & Van Antwerpen realiseert 65% van zijn commissies bij bedrijven, het saldo bij particulieren. "Het crisiseffect komt bij ons evenwel altijd in vertraagde versie. Het is pas wanneer bedrijven en particulieren zich realiseren dat het minder goed gaat dat ze ook maatregelen nemen op het vlak van riskmanagement." Maar dat crisiseffect werkt ook in de andere richting. Naarmate meer bedrijven en particulieren effectief hun verzekeringsdossiers doornemen om na te gaan of er niet ergens bespaard kan worden dat ze op basis van prijsvergelijkingen ook bij Kegels & Van Antwerpen komen aankloppen.

"Onze openheid versterkt onze concurrentiepositie. Wanneer je als klant effectief toegang hebt tot je dossier, tot je briefwisseling en je e-mails kun je je realiseren dat verzekeringsportefeuille effectief in goede handen is.