Linkman organiseert hackaton voor millennials

linkman

Het digitaal agentschap Linkman organiseert een hackathon. 25 studenten van de Belgian Ad School (BAS) krijgen er de gelegenheid om een campagne van Unilever te hacken. Linkman wil daarbij de studenten de kans geven om te bewijzen dat de selfie generatie niet lui, egocentrisch en schermverslaafd is.

Linkman heeft zich als digitaal content agentschap gepositioneerd op een snel evoluerende markt. Het bedrijf van Philippe De Puydt zet digitale activatiecampagnes op waarbij merken zichzelf ontplooien. Linkman doet aan content marketing, produceert video's, zet websites in de markt, tekent infografieken.... Het Antwerpse bedrijf stelt 15 mensen tewerk. Tot het klantenbestand van Linkman behoren bedrijven als Mobile Vikings, Electrabel, ZEB, Zalando, Niko, Florette e.a.

Vandaag bestaan er effectief veel vooroordelen over de millennials, de ‘selfie-generatie’. Dat ze niet langer geïnteresseerd of gepassioneerd zijn door het traditionele reclamevak is er nog zo eentje. Linkman gelooft echter het tegendeel en engageert er meteen 25. Vijf weken lang krijgen studenten van de Belgian Ad School (BAS) een platform om deze vooroordelen te ontkrachten. Dit doen ze door de #PutItRight-campagne van Unilever te hacken. Op die manier kunnen ze bewijzen dat de oudere generatie een verkeerde perceptie heeft van de millennials. Linkman stelt BAS daarbij de middelen ter beschikking.

“Millennials zijn wel degelijk heel gepassioneerd en getalenteerd“, zegt Merlijn, een initiatiefnemend student uit de BAS-groep.

Eind 2015 lanceerde Creative Belgium, de Belgische organisatie die creatievelingen verenigt, een campagne waarbij creatieve marketingprofessionals hun zaad- of eicellen doneerden om zo de toekomst van de creatieve communicatie-industrie te verzekeren. Hiermee trapten ze echter op de tenen van BAS. De BAS-studenten kwamen daarop zelf met een campagne op de proppen en gaven Creative Belgium lik op stuk. “Don’t donate your sperm, adopt our talent”, luidde de boodschap sterk. Linkman ging daar concreet op in. Vandaag nemen de 25 studenten van BAS de kantoren van Linkman over en zetten ze vijf weken lang de sociale media-kanalen naar hun hand.