Nieuws Antwerpen LinQUp (5de telg TelelinQ group) erkend als telefonie operator

LinQUp (5de telg TelelinQ group) erkend als telefonie operator

LinQUp (5de telg TelelinQ group) erkend als telefonie operator

geert de westelinckLinQUp heeft van het overheidsinstituut BIPT een officiële vergunning gekregen als operator van vaste telecomdiensten. LinQUp is de vijfde dochteronderneming van de TelelinQ-groep uit Aartselaar. “Wie jong is moet steile ambities hebben,” zegt managing director Geert De Westelinck. “Wij gaan de concurrentie aan met de Belgacom’s en de Telenet’s van deze wereld.”

De TelelinQ-groep is in al die jaren uitgegroeid tot een indrukwekkend geheel. De onderneming positioneert zich vooral als distributeur en integrator van verschillende telefoniesystemen. Newtel (Zaventem), Nextel (Zaventem), Siecom (Aartselaar) en Securipoint (Wemmel) oriënteren zich elk naar hun eigen markt, installeren hun eigen systemen en integreren die binnen grotere gehelen. De groep heeft een opmerkelijke dynamiek ontwikkeld. Met een omzet van 57 miljoen euro en 345 personeelsleden gaat het steeds verder in opgaande lijn.

Vanuit de dochterbedrijven kwam allengs de vraag naar een versterkte strategische samenwerking tussen de verschillende werkmaatschappijen om op die manier een end-to-end oplossing neer te zetten met een gegarandeerde controle over het gehele communicatiesysteem,” zegt Geert De Westelinck. “Vandaar het initiatief om LinQUp op te zetten en een officiële aanvraag in te dienen bij de BIPT. De papieren zijn ondertussen binnen. Met uitzondering van Belgacom is de TelelinQ-groep vandaag de enige integrator die ook de operator status heeft. Andere integratoren positioneren zich weliswaar als integrator doch dat gebeurt dan indirect via een de erkenning van een derde partij.”

Het aanbod van LinQUp omvat vaste telefonie, dataconnectiviteit en(IP-) VPN netwerken. Het gaat dan om vaste telefoonaansluitingen VoIP en internet connectiviteit.

* Waarom zou ik als bedrijf opteren voor LinQUp?
Geert De Westelinck: Omdat je bij ons een single point of contact hebt. Indien er zich problemen aandienen bij zegmaar de lijnen, de toestellen of de centrale kun je niet langer van het kastje naar de muur gestuurd worden. Wij nemen de eindverantwoordelijkheid voor de klant op.

* Elk bedrijf is klantgericht? Waarom zou LinQUp meer bieden dan zegmaar Telenet?
Geert De Westelinck: Vergelijk dan alvast maar eens onze tarieven. Een bedrijf dat zuinig wil omgaan met zijn middelen moet toch wel eens een rekening maken.

* Jullie zijn ondertussen al twee maanden op de markt?
Geert De Westelinck: Wij hebben al zo’n 70 klanten aangesloten. Het gaat om de meest onderscheiden ondernemingen. Veel contracten komen via het zogenaamde cross selling binnen de groep. Wij vervullen vandaag effectief vooral een ondersteunende rol voor onze eigen integratoren.

* En mobiele telefonie?
Geert De Westelinck: Daar wordt voorlopig nog over onderhandeld. Maar we hebben wel interesse, zeker weten.

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Meest gelezen in deze regio

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.