Resengo 3000

Maandelijks reservaties voor meer dan 1,5 miljoen couverts via Resengo

BERCHEM - Resengo zorgt al meer dan 16 jaar voor een goed online reserverings- en communicatiesysteem. Het Antwerpse bedrijf kent een voortdurende groei en in oktober 2019 behaalden zij de kaap van 3.000 klanten.

Het voorbije jaar ging het Antwerpse IT-bedrijf Resengo van 2.300 naar meer dan 3.000 klanten, waarvan 2.500 restaurateurs. Het jaarlijks aantal bezoekers op de consumentenwebsite www.resengo.com steeg van 1.350.000 bezoekers in 2018 naar bijna 1.500.000 in oktober 2019. Zowel het aantal Resengo-gebruikers als het aantal verwerkte reserveringen en het aantal gereserveerde couverts zijn sterk gestegen. Het aantal reserveringen ligt momenteel op 1,2 miljoen per maand. In augustus 2018 bereikte Resengo de kaap van 1 miljoen maandelijks online gereserveerde couverts. Ondertussen zijn dit er meer dan 1,5 miljoen.

Rooskleurige toekomst

2020 ziet er volgens ceo Dirk Gypen rooskleurig uit. “We hebben een succesvol jaar achter de rug en ons klantenbestand is sterk gegroeid. Online reserveren staat niet stil en wij dus ook niet. We investeren voortdurend in nieuwe innovatieve producten en verbeteringen op basis van feedback van onze gebruikers. Daarnaast willen we in de nabije toekomst nog meer inzetten op strategische partnerships met sterke spelers in de horecasector, zoals Lightspeed, OnlineWerkrooster, en Gault&Millau", aldus ceo Dirk Gypen.

Het team van Resengo bestaat uit een 45-tal werknemers met een mix aan programmeurs, marketeers, customer succes verantwoordelijken en accountmanagers.

Resengo is sinds dit jaar ook actief in Spanje. Verder is er sprake van een exponentiële groei in Nederland en zijn er enkele ambassadeurs-zaken bijgekomen in de UK en Zuid-Amerika.