Faillissementen breken opnieuw records, stijging met 124 procent in de provincie Antwerpen
In het eerste halfjaar van 2022 zijn in heel België 5.139 faillissementen uitgesproken. Het gaat om een stijging van 56,4… Lees meer
“Online en offline versterken elkaar”. Onder dit motto bracht Made !n op 28 september voor het eerst in Oost-Vlaanderen de ondernemerscommunity samen. Enkele opvallende keynote speakers maakten hun opwachting in de Eskimo Fabriek in Gent waar een ontspannen sfeer heerste. Presentator Jan Matthys praatte het geheel op ludieke wijze aan elkaar.
Nadat Mediahuis CEO Gert Ysebaert de deelnemers had verwelkomd, beet Kristof De Wulf, CEO InSites Consulting, de spits af. Met ‘Finding your edge at the edges’ gaf hij zijn visie op verandering en hoe je als bedrijf nieuwe kansen creëert in deze tijden die gekenmerkt worden door exponentiële verandering. De Wulf lanceerde een aantal stellingen. De uitdaging voor bedrijven bestaat erin om de kloof tussen de snelheid van verandering buiten en binnen de bedrijfsmuren te dichten. Welke competenties heb je nodig om future proof te blijven? Kennisgroei zit in verbinding en niet in controle. Misschien moeten ondernemers zich niet alleen laten leiden door ratio, maar ook door gut-feel. Luister ook eens naar niet-experten om nieuwe invalshoeken te krijgen. Leef je in je doelgroep in en voel die ook aan. Beeld je in hoe de toekomst er zou kunnen uitzien. De Wulf vatte dit alles samen in het acroniem EDGE: Erase, Digest, Gut-Feel, Envision.
Dat er ondernemerskansen in het buitenland zijn voor Vlaamse bedrijven van alle formaten door de steeds verdergaande globalisering, maakte Claire Tillekaerts, gedelegeerd bestuurder van Flanders Investment & Trade, duidelijk. Fysieke en mentale grenzen vervagen. Mensen en allerlei organisatievormen – verenigingen, bedrijven, overheidsinstellingen – bewegen steeds dichter bij elkaar. In de wereld die een dorp wordt, ontpoppen kennis en innovatie zich tot de hoekstenen van onze economie, terwijl de wereldwijde economische machtsverhoudingen gaandeweg verschuiven.
Julie Vens–De Vos deed haar verhaal over HOOM design en Stefaan Claes als Digital Marketing Director over Kinepolis Group. Daan Schalck, CEO van de Haven van Gent, en Gents Schepen Tom Balthazar maakten ook hun opwachting.
De 220 deelnemers werden na afloop verrast op tongstrelende gerechten, streekbieren en een overheerlijk dessertbuffet. De netwerking was verzekerd. Op naar de volgende Made !n Live! 8 december in Antwerpen. We keep you posted.
In het eerste halfjaar van 2022 zijn in heel België 5.139 faillissementen uitgesproken. Het gaat om een stijging van 56,4… Lees meer
ANTWERPEN, HAMME - Couleur Café in Brussel kon uitpakken met een primeur vorige week, wanneer een 'legale cannabistruck' postvatte op… Lees meer
ANTWERPEN - De haven is op veel vlakken Europees- of wereldleider. Maar koffie? Jazeker. Antwerpen is de grootste koffiehaven van Europa omdat er de meeste koffie ligt opgeslagen.… Lees meer
ANTWERPEN – De ondernemingsrechtbank van Antwerpen, afdeling Antwerpen, heeft tijdens haar zittingen van 28 juni het faillissement van één onderneming… Lees meer
BEERSE, LINT - In samenwerking met Studio 100 ontwikkelde Daneels Media Group uit Beerse geheel kosteloos leerzame kleur- en doeboekjes… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen