Met Maison Dandoy krijgt de koekjesstad nog een bijkomend gerespecteerd koekjesmerk binnen de muren. Maison Dandoy is een bijna legendarische producent van speculoos. Het Brusselse bedrijf is sinds 1829 al zeven generaties actief in de branche, had onderhand al een vestiging in Tokio maar is nu ook vertegenwoordigd in Antwerpen.
Vanuit de Graanmarkt 13 maar tevens in een tijdelijke pop-upstore in de Antwerpse Stadsfeestzaal zal het Maison Dandoy het ruime publiek laten proeven van zijn gerenommeerde speculooskoekjes. Sinds Jean-Baptiste Dandoy zijn eerste koekjes bakte heeft het bedrijf al die jaren de artisanale methodes van het bedrijf behouden. Het Maison Dandoy werkt overigens enkel met natuurlijke producten.
Het Brusselse bedrijf zal in Antwerpen heel zijn assortiment aan bijna legendarische speculooskoekjes aanbieden. Een nieuwe doos voor Kerstmis leert dat “Holy days ask for devilishly good cookies.” Met andere woorden: je kunt al 186 jaar lang koekjes bakken en toch modern zijn.
Na een volgehouden expansie in Brussel en een eerste winkel in Tokio in 2012, zet Maison Dandoy nu zijn ontwikkeling buiten Brussel en over de landsgrenzen voort. En dat is geen toeval: sinds 2012, na twee jaar van “reflectie en creativiteir”, frist het huis in samenwerking met het bureau Base Design zijn imago helemaal op. Het resultaat is een volledige rebranding, een perfecte packaging met gouden nopjes en een humoristische
baseline die naadloos bij het product aansluit: Spectaculoos Speculoos.
Waarmee de Brusselaars ook willen aantonen dat speculoos niet het monopolie is van het Meetjesland of Noord- Frankrijk, twee regio’s die traditioneel veel speculoosbedrijfjes tellen.