Mediahuis-gevel

Mediahuis investeert 5 miljoen euro in Nederlandse scale-up Lepaya

ANTWERPEN/AMSTERDAM - Mediagroep Mediahuis, waartoe ook Made in Antwerpen behoort, investeert 5 miljoen euro in Lepaya, een Nederlandse scale-up gespecialiseerd in het aanbieden van blended soft skill trainingen. De investering zal Lepaya in staat stellen om de voorziene groeiplannen versneld door te zetten. Mediahuis zet met de investering een nieuwe stap in haar diversificatiestrategie.

Lepaya kende sinds zijn oprichting ruim 2 jaar geleden een snelle groei. Het ontwikkelen van persoonlijke vaardigheden zoals krachtig communiceren, coachend leidinggeven, hoe om te gaan met stress of het effectief managen van een team, is dan ook sterk in belang toegenomen. De investering van Mediahuis zal de Nederlandse scale-up in staat stellen om deze groei zowel in Nederland als internationaal te versnellen, en om zijn aanbod aan trainingen en de achterliggende technologie verder te ontwikkelen.

Voor Mediahuis betekent de investering een nieuwe stap in haar diversificatiestrategie. Deze bestaat erin om naast de core nieuwsactiviteiten in te zetten op nieuwe groeimarkten en business modellen en zo het ontwikkelingspotentieel van de groep te verbreden. Na een eerdere intrede in de markt van de mediatechnologie met de investering in het Amerikaanse Mather Economics eind 2019, is dit voor Mediahuis een eerste investering in de markt van de education technology.

“De trainingsmarkt biedt niet alleen aantrekkelijke perspectieven en groeimogelijkheden. Ze sluit ook aan bij de missie van Mediahuis, met name het op een onafhankelijke manier informeren en zo een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Specifiek wat de soft skills betreft zien we vandaag de dag het belang alleen maar toenemen”, zegt Gert Ysebaert, ceo van Mediahuis Groep.