Mediahuis, de uitgever van onder meer de nieuwsmerken De Standaard, Het Nieuwsblad/De Gentenaar, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen heeft een participatie genomen in CityLife Belgium, een jonge digitale onderneming uit Limburg.
CityLife is het bedrijf achter de gelijknamige klantenkaart, die consumenten kunnen gebruiken bij lokale handelaars. De kaart is reeds populair in Antwerpen. CityLife is een digitale kaart maar kan ook als een app op een smartphone worden geïnstalleerd. Het verschil met de klassieke klantenkaart: je kan de kaart niet in één maar in alle bij CityLife aangesloten winkels en horecazaken gebruiken.
Hoe werkt CityLife? Je koopt iets, laat je kaart scannen en verzamelt op die manier punten. Voldoende punten geven recht op kortingen bij toekomstige aankopen maar kan je ook schenken aan bv. een goed doel of een lokale sportvereniging. Deze optie sluit naadloos aan bij het community-denken van CityLife.
Frank Bekkers, ceo van CityLife Belgium: “Het community gevoel is een belangrijke troef van CityLife. Zo informeren we onze kaarthouders geregeld over kortingen in bepaalde winkels. Of we werken samen met onze handelaars exclusieve voordelen uit, gericht op specifieke doelgroepen zoals bv. studentenverenigingen. Om de relaties met onze gebruikers nog hechter te maken ontwikkelden we ook in samenwerking met KBC een mobiele totaaloplossing via de CityLife app.”
CityLife Belgium werd opgericht in januari 2015 en telt 22 medewerkers. Het bedrijf is vandaag vooral actief in de stadskernen Antwerpen, Leuven, Hasselt, Gent en Genk. In 2016 worden de activiteiten uitgebreid naar alle Vlaamse kernsteden en Brussel. CityLife werkt momenteel samen met ruim 400 handelszaken en heeft meer dan 50.000 actieve gebruikers.
Frank Bekkers: “Voor CityLife is de samenwerking met Mediahuis een unieke opportuniteit want de lokale verankering en de digitale ontwikkelingen bij deze mediagroep matchen 1 op 1 met de plannen van CityLife.”
Gert Ysebaert, ceo van Mediahuis: “CityLife is een knap concept en biedt een interessante commerciële propositie aan lokale handelaars. Een aantal nieuwsmerken van Mediahuis zijn lokaal verankerd en focussen op het community-gevoel. Het is precies op die punten dat CityLife en Mediahuis elkaar vinden en kunnen versterken.”