mediahuis

Mediahuis Ventures investeert 3,54 miljoen in online trainingsplatform

Mediahuis Ventures, de venture capital poot van mediagroep Mediahuis, investeert 3,54 miljoen euro in het van oorsprong Belgische online trainingsplatform myskillcamp. De investering door Mediahuis maakt deel uit van een grotere investeringsronde waarbij in totaal 12 miljoen euro wordt geïnjecteerd.

Voor deze investering werkt Mediahuis samen met investeringspartners Wapinvest, Riverside Growth Fund, Alongside Inventures en Conviction VC. De extra middelen moeten myskillcamp in staat stellen om, naast de Belgische en Franse markt, verdere activiteiten te ontwikkelen in het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland en Zwitserland. Het platform bestaat uit tal van online cursussen die bedrijven en hun werknemers een gepersonaliseerde leerervaring aanbieden. Voor Mediahuis is dit de derde investering in de markt van de education technology, na eerdere investeringen in training provider Lepaya en managementcoaching-app Bunch.

Cédric Cops, investment lead bij Mediahuis Ventures: “Mediahuis gelooft in het potentieel van de education technology markt. Het voorbije anderhalf jaar is de attractiviteit van die markt alleen maar toegenomen, gedreven door de sterk stijgende vraag naar e-learning toepassingen. Binnen die markt zijn we voortdurend op zoek naar veelbelovende spelers die we door middel van financiële steun, extra groeikansen kunnen bieden. Myskillcamp is zo'n veelbelovend speler die zich onderscheidt van concurrenten door de kwaliteit van het product, gedreven door de meest recente marktbehoeften en een bijzonder sterk team. De groei die myskillcamp jaar na jaar weet te realiseren is vrij uitzonderlijk en maakt meteen duidelijk dat er veel Europees groeipotentieel aanwezig is. We zijn blij dat Mediahuis hieraan kan bijdragen.”