Met Chez Charles internationale markten op

cockCock’s Vleeswaren wordt omgedoopt tot “Chez Charles.” Het vleeswarenbedrijf uit Sint Niklaas wil de internationale markten op. De merknaam Cock’s ligt in dit opzicht ongemakkelijk. Met de nieuwe naam wordt overigens de stichter van het bedrijf, grootvader Charles De Cock gelauwerd.

Cock’s Vleeswaren doet het vandaag uitstekend. Het vleeswarenmerk is te koop in honderden slagerijen, bakkerijen en supermarkten. Grootvader Charles De Cock maakte destijds furore met zijn ambachtelijk gemaakte kookhammen. Het bedrijf heeft die authenticiteit onder de kleinkinderen, Marc en Philippe altijd aangehouden. Cock’s Vleeswaren is vandaag bekend in nagenoeg het hele land. Dat heeft alles te maken met de kwaliteit van de productie.

Het bedrijf heeft in dit opzicht een heel netwerk van activiteiten uitgebouwd. De Vleeswarenfabriek De Cock op het industrieterrein van Sint Niklaas is daarbij het centrum van het gebeuren. Van daaruit is een distributiesysteem uitgebouwd waarbij het enkele tijd terug overgenomen  Dela uit Poederlee onderhand een stevige schakel uitmaakt. Cock’s Vleeswaren zelf was dan het commercieel geheel.

Precies die sterke marktpositie in eigen land zet de groep er nu toe aan om over de grenzen heen te kijken. De naam De Cock ligt in dit opzicht iets fout. Zeker bij Engelstaligen. Vandaar de optie om een naamsverandering door te voeren. Daarmee moet de internationalisering van het bedrijf makkelijker lopen.

De rebranding van Cock’s Vleeswaren naar “Chez Charles” zal in de loop van dit jaar gebeuren. De overgang zal evenwel geleidelijk aan doorgeduwd worden. De klanten mogen niet in de war gebracht worden.

De groep tekent vandaag voor een omzet van zowat 85 miljoen euro.