Mobly Vroom.be

Mobly neemt VROOM.be over van Mediahuis

ANTWERPEN - Mobiliteitsspeler Mobly neemt het online autoplatform VROOM.be over van Mediahuis. De zoekertjessite voor tweedehandswagens blijft bij zijn succesformule, maar Mobly wil elk zoekertje compleet maken met uitgebreide informatie over onder meer mobiliteitsdiensten en autogaranties voor tweedehandswagens.

Mobly staat al bekend voor zijn innovatieve mobiliteitsverzekering, autogarantie en pechverhelping. Met de overname van VROOM.be wil de mobiliteitsspeler zijn ambitieuze plannen kracht bijzetten door de digitale afstand met de (toekomstige) eigenaar van een tweedehandswagen gevoelig te verkleinen. Hoewel Mobly hoog inzet op alternatieve vervoermiddelen, wil het haar klanten ook de gekende service bieden bij de aankoop van een wagen, die naast alle alternatieven ook altijd een plek op onze wegen zal hebben, klinkt het.

“VROOM.be heeft al een naam”, zegt Mobly-ceo Hans De Mondt. “We willen het succesverhaal van het online autoplatform verderzetten en de beschikbare informatie en mogelijkheden nog uitbreiden. VROOM.be is de perfecte marktplaats voor Mobly en haar partners. Via die weg kunnen we de overbodige rompslomp wegnemen en de consument zo goed mogelijk begeleiden vanaf de aankoop van een tweedehandswagen.”

Mobly wil VROOM.be naar een nog hoger niveau brengen. "Iedereen die een tweedehandswagen zoekt, kan straks bij VROOM.be op een compleet forum terecht. Daar zullen niet alleen alle details over de wagen terug te vinden zijn, maar ook de bijhorende info omtrent alle aspecten die met de aankoop van een wagen gepaard gaat. Alles eenvoudig en op één plek samengevat."

De zoekertjessite VROOM.be wist in de maand mei van dit jaar 386.000 unieke bezoekers te lokken, die samen goed waren voor 2,5 miljoen pageviews. Zo’n 700 dealers plaatsen samen een totaal van 32.000 zoekertjes.

“VROOM.be is een sterk merk”, zegt Paul Verwilt, coo bij Mediahuis. “Het maakte vele jaren deel uit van onze Digital Marketplaces-portfolio. De voorbije maanden werd echter duidelijk dat Mediahuis niet langer de geschikte partij is om de focus te bieden die VROOM.be nodig heeft om te kunnen doorgroeien. We zijn daarom ook verheugd een gepaste overnemer gevonden te hebben in Mobly, die het merk en het groeipotentieel van VROOM.be ten volle gaat benutten.”